کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ تیر ۱۴, شنبه

مافین خرما و موز




خرما و موز  مقویه...ترکیبش با هم هم دیگه فبها

این مافینهای مقوی مناسب ماه رمضون رو از رز عزیزم یاد گرفتم 

بسیار خوشمزه بود و با چای چسبید

دستور ایشون روی اسمشون لینک دار شده..ممنون رز عزیزم

با این مقادیری که مینویسم 12 تا مافین تپل به دست میاد




مواد لازم:



آرد   2 پیمانه

بکینگ پودر  3 ق مرباخوری

شکر قهوه ای   1/2 پیمانه

موز خرد شده  1 پیمانه

خرمای خرد شده  1 پیمانه

تخم مرغ 3 عدد

روغن  1/3 پیمانه

باترمیلک  1/3 پیمانه




اول از همه در مورد باتر میلک یه توضیح کوچولو بدم که بتونید توی خونه به راحتی اماده اش کنید

کافیه 1 پیمونه شیر رو بهش 1 قاشق سوپ خوری  سرکه اضافه کنید و بزارید 

یه جای نسبتا گرم تا حدود 15 دقیقه بمونه و شیر بریده بشه...به همین اسونی شما

باتر میلک آماده کردید که 1/3 پیمونه رو برای این مافین استفاده میکنیم





فر رو روی 180 درجه گرم کنید 

آرد و بکینگ پودر و شکر و موز و خرما رو با هم توی کاسه ای بریزید و با هم مخلوط کنید 

من اول ارد رو با بکینگ پودر الک کردم و بعد بقیه مواد رو بهش اضافه کردم




بعد به ترتیب تخم مرغ ها و روغن مایع و باتر میلک رو اضافه کنید و باهم مخلوط کنید

من بعد از ریختن هر تخم مرغ با هم مخلوط میکردم و بعد تخم مرغ بعدی رو می ریختم





قالبهای مافین رو توش کاغذ روغنی بندازین و بعد از موادتون توی قالبها بریزین حدود 2/3 قالب 

از مواد بریزین چون پف میکنه حسابی...من روشون کمی کنجد هم پاشیدم

اگه کاغذ روغنی ندارین میتونین قالب ها رو چرب و ارد پاشی کنین




مافینها رو در فر از پیش گرم شده به مدت 20 دقیقه توی فر بزارین..بعد روی توری خنک کنین

توی ماه رمضون برای افطار با چای یا شیر خیلی میچسبه






من خودم به تنهایی موز و یا خرما اصلا دوست ندارم یعنی اگه توی خونه باشه

سال تا سال طرفش نمیرم.. برای همین همیشه سعی می کنم 

یه بلایی سرشون بیارم و به صورت کوکی یا نون یا کلوچه و مافین

مصرفشون کنم 





توی خونه ما که خیلی استقبال شد ازش و همگی پسندیدن

یادتون نره ما رو هم از دعای خیرتون بی نصیب نزارین





این هم برای اینکه بافت داخلش رو از نزدیک ببینید

نوش جون...طاعات و عباداتتون هم قبول



۴ نظر:

  1. به به عجی مافینی شده ،چه پفی داره و چقدر خوشرنگ و هوس انگیزه ! دست گلت درد نکنه و نوش جونتون باشه . عکساشم خیلی دوست دارم .منم قبلا این مافین رو درست کردم ، واقعا عالی و خوشمزست .دست رزیتا جون هم برای دستورش درد نکنه .رزیتا جون متخصص مافین و کاپ کیک هستند و کارشون حرف نداره ،من هرچی از کارشون درست کردم عالی در اومده. من خیلی مافین ها و کاپ کیک ها رو دوست دارم چون تک نفره هستند و راحت یکی رو بر می داری و می خوری .

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اره عزیزم واقعا رزی جون عالیه کارهاشون..منم هر چی از دستشون درست کردم عالی بوده / منم مافین رو خیلی دوست دارم مثل کوکی خوردنش اسونه

      حذف
  2. به به ، چه کردی شادی جان ، خیلی وقته که خودم درست نکردم ، برام یادآوری شد ، نوش جونتون و خوشحالم که دوست داشتین
    ارغوان جان ، تو همیشه لطف داری مهربون :*******

    پاسخحذف

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...