کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ تیر ۲۹, یکشنبه

غوره مسما




این خورش شمالی رو ما خیلی دوست داریم و فصل غوره که میشه
 معمولا مقداری غوره رو از شاخه جدا میکنیم و دون میکنیم و
توی فریزر نگه می داریم برای این خورش



مواد لازم برای 4 نفر:

مرغ : من یک رون و نصف یه سینه استفاده کردم
پیاز: 1 عدد بزرگ که سرخ میکنیم
غوره: نصف پیمانه 
نعناع خشک : 2، 3 قاشق (من این سری نریختم)
بادمجان یا کدو خورشی :3 عدد

(اگه مثل من عاشق بادمجونین و موقع سرخ کردن سر گاز نصفشو 
میخورین بیشترش کنین خخخخخ)

گوجه فرنگی : 2 عدد (میتونید اگه دوست ندارین نریزین)
رب گوجه فرنگی : 1 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل


طرز تهیه:

من همیشه اول پیاز داغ رو درست میکنم 
میتونین مرغ رو جدا با مقداری پیاز و نمک و فلفل بپزین ..من معمولا همین کارو میکنم
اما این سری داشتم  آش جو  هم می پختم همزمان 
و دیگه شعله اضافی نداشتم ...واسه همین مرغ رو با پیاز داغ که کمی طلایی
شده بود تفت دادم و بعد غوره ها رو اضافه کردم 
یه تفت بخوره غوره ها کافیه


در همین مرحله رب گوجه رو به همراه نعنا خشک اضافه می کنیم
و کمی تفت میدیم زیاد نه که نعنامون بسوزه
بعد روش کمی آب میریزیم و میزاریم تا با هم بجوشن و خورش 
به روغن بیفته...



تو همین فاصله گوجه ها و بادمجونهاتون رو که تلخی اش رو گرفتین 
سرخ کنین و بعد به خورش در حال جا افتادن اضافه کنین
حواستون باشه که بادمجون و گوجه درحین پختن، له نشن و شکلشون حفظ بشه



این غذا خیلی ترش نیست (به خاطر پیاز داغش)
نوش جون


۶ نظر:

  1. وای که چقدر این غوره ها خوشگلند ، من تا به حال غوره ی به این گردی و خوشگلی ندیدم . اینا هسته ندارند که ؟ هنوز ترشند ؟
    بسیار عالی و هوس انگیز شده شادی جون ،دستون درد نکنه و نوش جان .من خیلی عکس هایی که غوره ها رو ردیف چیدی دوست دارم .

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اره عزیزم خیلی ترشن..چرا بعضی هاشون هم هسته دارن عزیزم

      حذف
  2. نوش جان شادی جان

    پاسخحذف
  3. سلام شادی جان
    خوشحالم که باتون اشنا شدم
    بقول ارغوان جان غوره هاتون خیلی مرواریدی و خوشگلند
    رنگ و آب غذا هم که دیگه جای خود داره
    نوش جان ***

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام عزیز دلم ممنونم که به اشپزخونه من اومدین به پای هنر شما که نمی رسه عزیزم ممنونم

      حذف

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...