کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ مرداد ۸, چهارشنبه

کوکی کره بادام زمینی با شکلات چیپسی



من این کوکی های خوشمزه رو از رزی جون یاد گرفتم

اگه از طعم کره بادام زمینی خوشتون میاد پیشنهاد میکنم درستش کنین 



مواد لازم:


آرد کامل   3/4 پیمانه  (من نداشتم از ارد سفید استفاده کردم )

جوش شیرین   1/2 قاشق چای خوری

کره بادام زمینی  1/2 پیمانه

کره نرم شده  2 قاشق غذاخوری

شکر قهوه ای   1/4 پیمانه

شکر دانه ریز  1/4 پیمانه

تخم مرغ درشت   1 عدد

وانیل  1/4 قاشق چایخوری

شکلات خرد شده یا شکلات چیپسی   1/2 پیمانه

(من از شکلات چیپسی استفاده کردم ولی اگه از خرده شکلات استفاده کنین شکلات داخل کوکی اب میشه 

یه بافت متفاوت تری بهتون میده و احتمالا اگه شکلات شیرین استفاده کرده باشین کوکی ها شیرین تر میشه)



طرز تهیه:


فر رو گرم کنین روی 175 درجه سانتی گراد

آرد و جوش شیرین رو مخلوط کنین / توی یه ظرف دیگه کره بادام زمینی

کره و شکرها رو بریزین و با همزن خوب بزنین تا سبک بشه





تخم مرغ و بعد وانیل رو اضافه کنین و با همزن بزنین تا نرم بشه

آرد رو هم بریزین و با درجه کند همزن بزنین تا با هم مخلوط بشن


خرده شکلات یا شکلات چیپسی رو هم اضافه کنین و مخلوط کنین ...از خمیر به دست اومده

یه گلوله کوچیک توی دست گرد کنین و با رعایت فاصله توی سینی که

کاغذ روغنی انداختین بچینید ...خودشون رو توی فر باز میکنن فاصله رو رعایت کنین حتما




توجه کنین که چون توش کره بادوم زمینی داره خمیرتون کمی چرب هست ولی نگران نشین موردی پیش نمیاد

سینی رو بزارین توی فری که از قبل گرم کردین و به مدت 13 تا 15 دقیقه بپزین

من با این میزان 16 تا کوکی داشتم که با چای نوش جان شد جای دوستان خالی


۴ نظر:

  1. خیلی خوشمزست این کوکی ، دست گلت درد نکنه و نوش جونتون باشه . شوهر من هم که شکلات دوست نداره کلی خورد و تعریف کرد. دست رزیتا جون هم درد نکنه برای دستور خوبش

    پاسخحذف
  2. نوش جونتون عزیزم ، خوشحالم که دوست داشتین :)
    ارغوان جان نوش جون شما هم باشه :*

    پاسخحذف

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...