کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ تیر ۲۱, شنبه

کاپ کیک شکلات چیپسی





اگه مثل من عاشق شکلاتین پس توصیه میکنم که اینها رو درستش کینن

من این خوشمزه ها رو از پگاه جون یاد گرفتم 

روی اسم پگاه جون کلیک کنین دستور همین کاپ کیک هاشونو لینک دار کردم

مرسی پگاه جون از دستورات خوبت



مواد لازم:


آرد 250 گرم

پودر قند 175 گرم

شکلات چیپسی 150 گرم

شیر 250 میلی لیتر

روغن مایع 90 میلی لیتر

تخم مرغ 1 عدد  بزرگ

وانیل 1/2 قاشق چایخوری

بیکینگ پودر 2 قاشق چایخوری

پودر کاکائو 2 قاشق غذا خوری

جوش شیرین 1/2 قاشق چایخوری



قبل از شروع بگم که من مواد رو نصف کردم و 8 تا کاپ کیک داشتم

اگه قالب های مافین شما سایز نرمال باشه قاعدتا با کل مواد لازم 16 تا کاپ کیک خواهید داشت



طرز تهیه:



فر رو روی 180 درجه گرم کنین

حالا ببینین که چه  راحته اول مواد خشک را با هم مخلوط کنید :

 آرد و بیکینگ پودر روبا جوش شیرین و کاکائو و پودر قند و 3/4 از شکلات چیپسی

رو توی یه ظرف خوب با هم مخلوط کنید.

(من بعد از مخلوط شدن یک بار با هم الک کردم بعد شکلات چیپسی رو

 بهشون اضافه کردم و دوباره هم زدم بقیه شکلات چیپسی ها برای روی کاپ کیک هست )

توی یه کاسه دیگه همه مواد مایع رو با هم مخلوط کنید:

شیر و روغن و تخم مرغ بعد با هم زن خوب هم بزنید تا کرم رنگ بشه




حالا مواد تر و خشک رو با هم مخلوط کنین و با قاشق هم بزنید.

لازم نیست زیاد هم بزنین چون باعث میشه پف کاپ کیکها بخوابه فقط در حد مخلوط شدن باشه .

 توی قالبهای مافین کپسولهای کاغذی مناسب بگذارید و بعد 3/4 کپسولها را با مواد کیک پر کنید.

بقیه شکلات چیپسی رو بریزین روی کاپ کیکها




و بعد بگذارید توی  فر که از قبل گرم شده تا به مدت 20 دقیقه یا تا زمانی که

 یه خلال دندون رو توی کاپ کیکها فرو کنید و تمیز بیرون بیاد بپزید..

اون مداد و پاک کنی هم که ملاحظه می فرمایید نشان از یه مامان فعال

داره که همزمان هم آشپزی میکنه و هم توی آشپزخونه با دخترش انگلیسی

کار می کنه ..این وسط مسطها هم یه وروجک دیگه هی می لوله لای دست و پا

آخرش نمیفهمی چی کردی..بعدش با دیدن کاپ کیکهای خوشگلی که از فر بیرون اومدن

یه نفس راحت می کشی و میگی آخیش با چایی چه حالی میده

یه دست مریزاد هم توی دلت به پگاه جون می گی 

و با چای دم کشیده ولو می شی رو مبل و در هیاهوی تو سر و کله زدن

وروجکهات چای می نوشی با کاپ کیک خودم پز

نوش جان


۲ نظر:

  1. به به ،خیلی عالی شده شادی جونم ،دست گلت درد نکنه و نوش جونتون .دست پگاه جون هم بابت دستور درد نکنه ، بعد از ماه رمضون درستش می کنم . اون مداد پاک کن کنار مافین ها هم خیلی باحاله . من خیلی این عکس آخریت رو دوست دارم ،خدا قوت دوست هنرمندم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اون مداد پاک کن رو دیگه نگو..خخخخخ...ممنون عزیزم

      حذف

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...