کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ تیر ۲۵, چهارشنبه

کوکی کشمشی




یه دل نه صد دل عاشقش شدم

ایشون به اسم کلوچه کشمشی تو وبلاگشون ثبت کردن ..اما ظاهرش 

یه جورایی شبیه کوکی بود برای همین من اسمشو میزارم کوکی..البته رزی جون 

لطف کردن دستور اصلی رو برام فرستادن که به اسم

ROCK CAKE  بود ولی خوب معادلش به فارسی رو من ترجیح دادم که کوکی بنویسم

البته شبیه کوکی های معمول شیرین نیست یه جورایی مثل اسکن (SCONE)

هست کم شیرین که حتی با مربا و کره هم خوشمزه میشه

ممنون رزی جون بابت همه دستورات خوبت



مواد لازم:


آرد سلف رایزینگ  2 پیمانه

دارچین  1/4 قاشق چای خوری

پودر قند   1/3 پیمونه 

(این میزان خیلی کم شیرینه اگه شیرینتر دوست دارین نصف پیمونه بریزین)

کره   90 گرم

کشمش  1 پیمانه

تخم مرغ زده شده  1 عدد

شیر  1/2 پیمانه

پودر قند اضافی    به میزان لازم



قبل از شروع در مورد ارد سلف رایزینگ یه توضیحی بدم که اگه ندارین 

توی خونه درست کنین منم نداشتم و خودم درست کردم

کافیه به ازای هر 1 پیمونه ارد 1/5 قاشق چایخوری بکینگ پودر و کمی نمک اضافه کنین

یعنی توی این دستور شما برای 2 پیمونه ارد به 3 قاشق جایخوری 

بکینگ پودر نیاز دارین


طرز تهیه:


فر رو روی 200 درجه سانتی گراد روشن کنین

کشمش ها رو بشورین و بزارین خوب ابش بره

کف سینی رو چرب کنین و کاغذ روغنی بندازین


آرد و دارچین و پودر قند رو بریزین توی یه کاسه و کره رو به خورد ارد بدین

بازم تکرار میکنم این میزان پودر قند خیییییلی کم شیرینه بیشتر شیرین دوست دارین

نصف پیمونه شکر بریزین




بعد کشمش رو اضافه کنید و بعد هم تخم مرغ و شیر رو بریزین و مخلوط کینن



یه خمیر نسبتا سفتی به دست میارین..



از خمیر گلوله هایی به اندازه یه گردو توی دست درست کنین وبا رعایت فاصله

حدود 4 سانت بچینید توی سینی که از قبل کاغذ روغنی انداختین





روی کوکی ها رو با اون پودر قند اضافی بپوشونین و بزارین توی فری که از قبل گرم کردین

تا به مدت 15 تا 20 دقیقه بمونه (کوکی های من اندازش بزرگتر از گردو بود 20 دقیقه گذاشتم)

تا زمانی که روش کمی طلایی بشه

من چون دوست داشتم شیرینی اش کمی بیشتر بشه به میزان کااااااااافی روش

پودر قــــــــــند پاشیدم موقع خوردن

با یه فنجون چای داغ گوارای وجود





چون کم شیرینه من صبح فرداش با کره و مربا خوردم برای صبحونه 

وای جاتون خالی عالی بود عالی



۴ نظر:

  1. نوش جونتون عزیزم ، خوشحالم که دوست داشتین :)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ممنون عزیزم واقعا ممنون از دستورات عالی و خوبت

      حذف
  2. به به ،خیلی عالی هستند ، نوش جونتون . دست هر دوتا دوست هنرمندم درد نکنه <3

    پاسخحذف

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...