کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ تیر ۲۸, شنبه

آش جو



یکی  از آشهایی که درست کردنش برام راحته و زیاد درست میکنم

آش جو هست که پسرم خیلی دوست داره..از وقتی سوپ و آش خور

شد براش درست می کردم البته توی یه دیگ کوچولوی مخصوص خودش

امسال ماه رمضون هم درستش کردم ...و نوش جان کردیم جای شما خالی




مواد لازم:


جوی پوست کنده   250 گرم

سبزی آش (تره /جعفری/گشنیز/اسفناج/شوید)    500 گرم

نخود /لوبیا / عدس  به یک اندازه   700 گرم

پیاز سرخ شده  4 قاشق سوپ خوری

فلفل و نمک و زدچوبه   به میزان لازم

کشک و نعنا داغ و سیر داغ   به میزان لازم


خوب همینجا عرض کنم که این دستور از مجله سفره ایرانی هست من این مواد رو تقسیم بر 3

کردم و اماده کردم ...همچنین 250 گرم گوشت و مقداری هم لوبیا چیتی

ریختم توش شما میتونید نریزید و یا به جای گوشت از آب قلم استفاده کنید



طرز تهیه:


حبوبات رو از شب قبل خیس کنید ..عدس رو جدا خیس بدید 

آب حبوبات رو چند بار عوض کنین..عدس رو جدا بپزین..بقیه جبوبات رو با هم میتونید بپزید

دلیل اینکه عدس جدا پخته میشه این هست که زودتر از بقیه حبوبات پخته می شه

در ظرف دیگری جو رو هم بپزید و بعد از پخت تمام حبوبات رو 

وارد ظرف اصلی کنید..سبزی رو هم اضافه کنین و بعد از مدتی هم  پیاز داغ و سیر داغ رو هم اضافه کینن 

تا با هم بجوشن ...من همیشه در این مرحله مقداری کشک هم به مواد اضافه میکنم

تا با هم اش جا بیفته..بزارید اش به غظت مناسب برسه وبعد زیرش رو خاموش

کنین ..بعد از اینکه کمی از حرارت افتاد می تونید توی ظرف بکشید

و تزیینش کنین..نوش جون




۴ نظر:

  1. وای که چقدر هوس انگیز شده ،من خیلی آش جو دوست دارم . خیلی وقته نخوردم . دلم خواست . دست گلت درد نکنه و نوش جونتون

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اخی عزیزم شما که کدبانویی این اش هم خیلی اسونه درستش کن نوش جون

      حذف
  2. پاسخ‌ها
    1. بعد از اینکه حبوباتی که پخته شدن رو ریختین و همه با هم مخلوط شد سبزی رو میریزیم با سیر داغ و نعنا داغ

      حذف

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...