کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ تیر ۱۴, شنبه

فرنی خامه ای




یکی دیگه از گزینه های پرطرفدار ماه رمضان فرنی هست

اما این بار من با یه طعم و عطر و بوی جدید امتحانش کردم..دستورش رو از 

مجله قناد باشی با دستور سرکار خانم گلریز کاوه

برداشتم...که طعم متفاوتی با فرنی های معمولی داشت که بسیار دوست داشتم

فرنی خامه ای با عطر هل و طعم  گلاب

البته توی مجله با عنوان فرنی نشاسته نوشته شده بود




مواد لازم :



آرد برنج     50 گرم

نشاسته ذرت   50 گرم

شکر 200 گرم

شیر  یک و نیم لیتر

هل   1 قاشق چای خوری

خامه    100 گرم

گلاب   1/2 پیمانه

پودر پسته  در صورت تمایل برای تزیین



طرز تهیه:



خوب قبل از شروع بگم که من همه مواد رو نصف کردم چون این میزان برای 

ما زیاد بود ..شکرش هم من کمتر ریختم ...شما هم کم کم اضافه کنید تا باب میلتون بشه

آرد برنج و نشاسته ذرت رو با هم مخلوط کنید

شکر رو هم اضافه کنید و شیر رو به تدریج اضافه کنین تا ارد گلوله نشه

بعد بزارین روی حرارت و مرتب هم بزنین تا ته نگیره و گلوله نشه

به هم زدن ادامه بدین تا ارد پخته بشه و غلیظ بشه





حالا هل رو به مواد اضافه کنین و باز هم مرتب هم بزنین و بعد که خوب مخلوط شد

گلاب رو اضافه کنین و هم بزنین ...گلاب که اضافه میشه کمی دوباره رقیق میشه

پس باز هم به هم زدن ادامه بدین تا به غلظت مناسب برسین

بعد خامه رو اضافه کنین و از روی حرارت بردارین..باز هم یه 2 دقیقه دیگه خوب مواد رو هم بزنین

دیگه روی گاز نیاز نیست باشه 

تا حدی که خامه خوب با مواد مخلوط بشه

بعدش توی ظرف مناسب بکشید و تزیینش کنید...و یا ساده نوش جون کنین

من برای تزیینش از پودر پسته و خلال بادام و کمی گل محمدی استفاده کردم

نوش جون و ایام به کام




۴ نظر:

  1. به به ،من خیلی فرنی دوست دارم ، دست گلت درد نکنه و نوش جونتون باشه .خیلی باید خوش عطر و طعم باشه .ممنون شادی جونم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فدات شم ارغوان جون کالریش بالاست ولی خوشمزه است و طعمش متفاوته با فرنی های همیشگی خودمون

      حذف
  2. عطرش تا اینجا هم اومد ، حدس میزنم چقدر خوشمزست ، نوش جونتون باشه

    پاسخحذف

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...