کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ مرداد ۲, پنجشنبه

کنافه پنیر فنجانی



باید بگم بازم از ارغوان جون  تقلب کردم یه کیفی داد جاتون خالی

دست ارغوان عزیزم برای دستور خوبش درد نکنه..من وقتی سرد شد خیلی بیشتر دوستشون داشتم

با چای خیلی خوب بود..یه توضیح کوچیک فقط بدم که من به جای پنیر خامه ای از پنیر ماسکارپونه

استفاده کردم ..این پنیر خیلی چرب هست ولی خوبیش اینه که شور نیست

چون تقریبا همه پنیر خامه ای های موجود در شهر ما کمی نمک دارن من ترجیح دادم از ماسکارپونه

استفاده کنم که شوری و شیرینی روی هم بد طعم نشه


توی پیج خودشون بخونین (لینک دار شده)



مواد لازم :



رشته ی کنافه 250 گرم

کره 100 گرم یا 5 قاشق غذا خوری 

شکر دو قاشق غذا خوری

پنیر خامه ای 120 گرم(من همین مقداراز پنیر ماسکارپونه استفاده کردم)

خامه 60 گرم

خلال یا پودر پسته برای تزئیین


مواد لازم برای تهیه شربت:


گلآب دو قاشق مربا خوری (می تونید از یه قاشق گلاب و یک قاشق بهار نارنج استفاده کنید )

شربت یا عسل به میزان دلخواه


طرز تهیه :



پنیر و خامه رو بزارید بیرون از یخچال  تا به دمای محیط برسن و کمی نرم بشن .

کره رو بذارید روی حرارت ملایم تا  آب بشه و کنار بذارید تا خنک بشه ،

سپس رشته های کنافه رو از هم باز کنید و در کاسه ای بریزید و دو قاشق شکر رو بهش اضافه کنید

 وبعد کره ی آب شده روروش بریزید و خوب با دست مخلوط کنید تا کره و شکر به خورد رشته ها بره.




 پنیر و خامه ای رو با همزن برقی بزنید تا با هم مخلوط و یکدست بشند وبعد

 گلاب رو اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط بشند .

قالبهای مافین  رو چرب کنین  و نصف رشته ها روتوی قالبها بریزید و با دست به هم فشار بدین

 تا به هم بچسبندوسطش رو کمی گود کنین و از مخلوط پنیر روش بریزید

(تقریبا یه قاشق مربا خوری/ شما اگه دوست دارین میتونین 1 قاشق غذاخوری بریزین

 اما من چون از ماسکارپونه استفاده کردم و خیلی چرب هست 1 قاشق مربا خوری ریختم )

،سعی کنید پنیر رو با کمی فاصله از دیواره ی قالب بریزید

 و به دیواره نچسبونید من دقیقا وسطون ریختم نزارین بچسبه به دیواره چون می سوزه




،بعد بقیه ی رشته های کنافه رو روش بریزید و با دست کمی فشار بدید

 و در فر 180 درجه ی سانتی گراد از قبل گرم شده  به مدت 30 دقیقه بذارید

بعد از این مدت زمان از فر در آورده و تا داغ هست  شربت سرد رو بهش اضافه کنید که جذبش بشه 




و خلال پسته روش بریزید.من روی هر کدوم دو قاشق غذا خوری شربت ریختم

 و بعد از این که خنک شد و شربت جذبش شد از قالب جدا کردم و گذاشتم توی کپسولی

نوش جون و با چای گوارای وجود





طرز تهیه شربت:

 برای درست کردن شربت 1 پیمانه شکر رو درنصف پیمانه آب ولرم داخل ظرفی بریزید

 و هم بزید تا شکر  در آب حل بشه و  بعد ظرف رو روی حرارت بزارید تا به جوش بیاد ،

 بعد 1 قاشق مربا خوری اب لیمو رو داخلش بریزید هم نزندیش تا  قوام بیاد

که تقریبا 5 -10 دقیقه طول می کشه ،  در همین مرحله به شربت گلاب یا (بهار نارنج ) اضافه کنید

و از روی حرارت بردارید .

این میزان شربت برای من کمی زیاد هم اومد چون من زیاد پر شیرین دوست ندارم

 روی هر کدوم 2 قاشق شربت ریختم...این شربت از شربت بار که برای بامیه و زولبیا درست میکنیم غلیظ تر هست

۶ نظر:

  1. به به ،خیلی عالی شده شادی جون <3 ،نوش جونتون باشه ،خوشحالم که دوست داشتید . من به نظرم وجود نمک تو پنیر خامه ای اشکالی ایجاد نمی کنه و خوشمزه ترش می کنم . همه ی دسر ها به کمی نمک احتیاج دارند . البته ذائقه ی شخصی منه و زیاد امتحانش کردم و دوست دارم .

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نوش جونت عزیزم ...خودم زیاد شوری و شیرینی رو با هم نمی پسندم ابته شما احتمالا از پنیر فیلادلفیا استفاده کردین که شوری نداره و مثل ماسکارپونه سنگین هم نیست

      حذف
    2. نه اتفاقا برای این یکی از پنیر کیبی استفاده کرده بودم که مثل پنیر خامه ای های ایران نمک داره ولی مزه ی شوری می شه گفت به اون صورت نمیاد و یه جورایی با شربت خنثی می شه . حالا یه کیک پنیر می خوام با همین پنیر درست کنم ،فعلا رفته تو نوبت ولی بعد از ماه رمضون حتما درستش می کنم

      حذف
    3. نوش جون عزیزم پنیر خامه ای پگاه هم خیلی بهتر از پنیر خامه ای کاله هست و شوری زیاد نداره حالا سری بعد با پنیر خامه ای امتحان میکنم

      حذف
  2. با سلام و تشکر فراوان یک سئوال . میشه اول کپسول ها رو داخل قالب بگذاریم بعد رشته هارو روش بریزیم ؟ یا حتماً باید بعداً داخل کپسول بگذاریم ؟ متشکرم

    پاسخحذف

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...