کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ تیر ۱۸, چهارشنبه

حلوا رولی



کلا رولت دوست دارم...چه غذایی باشه چه به صورت شیرینی و حلوا

کوکوسبزی رولتی / کیک رولتی / شیرینی رولتی 

این هم حلوای رولی یا رولتی

درست کردنش هم خیلی آسون و ساده و در عین حال شیک و مجلسی هست


فقط کافیه حلوای مورد نظرتون که میتونه حلوای دلخواهتون باشه

حلوای آرد گندم /حلوای هویج / حلوای آرد برنج و..

رو روی نونهای مخصوص (نون میکادو)  بریزید و در تمام سطح نون با پالت 

پخش کنید و رول کنید..البته رول کردنش یه فوت کوزه گری داره 

که بهتون میگم..چون نونهای میکادو شکننده هستن و همینجوری نمیشه رول بشن


اول از همه باید حلوای مورد نظرتون رو آماده کنید که من 

این بار از حلوای کاسه ای استفاده کردم

که دستورش رو اینجــــــــــــــا می تونید ببینید.


حلواتون باید گرم باشه نه داغ خیلی هم خنک نباشه که پهن کردنش مشکل بشه

داغ هم باشه نون رو خیلی نرم میکنه..اول از همه زیر نون میکادو کاغذ روغنی بندازید

 و بعدبا قلمو مقداری گلاب به تمام سطح نون میکادو بکشید...

خیلی نه که نون رو پاره کنه 

در حدی که مرطوب بشه کمی..میتونید به جای گلاب کمی اب استفاده کنید




بعد حلواتون که کمی از حرارت افتاد می ریزید روی سطح نون و با پالت یا پشت قاشق

روش رو صاف میکنید تا حلوا به همه قسمتهای نون برسه

اینجای کار رو دخترم انجام داده




بعد به آرومی از یک طرف رول کنید 




بعد اون کاغذ روغنی زیرش رو هم بپیچید دورش و مثل ساندویچ ببندینش

و بزارین توی یخچال حداقل 2 ساعت بمونه




بعد که از یخچال در اومد کاغذ دورش رو باز کنین و با یه چاقو اره ای تیز

به فاصله های 1 سانتی متری از هم برش بزنین




روش رو میتونید با شکلات آب شده تزیین کنین و یا ساده با کمی خلال پسته 

یا بادوم تزیین کنین و نوش جون کنین



۱۱ نظر:

  1. دستت درد نکنه عزیزم ،خیلی شیک شده .منم رولت خیلی دوست دارم . متاسفانه اینجا نون میکادو پیدا نمی شه

    پاسخحذف
  2. اینجا نون میکادو نیست و ما فقط باید نظاره گر باشیم :))) نوش جونتون باشه عزیزم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. چه حیف :( پس شد یه چیزی اینجا باشه و جای دیگه نباشه خخخخخخ

      حذف
  3. با سلام
    خیلی ممنون استفاده بردیم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. از فیسبوک بهتون رسیدم و خوشحالم
      همیشه شاد باشید سفره هاتون رنگی

      حذف
    2. ممنون عزیزم از دعاهای قشنگتون

      حذف
  4. سلام خسته نباشید من تازه با صفحه تون اشنا شدم و از طرفدارن صفحه خوب شما شدم از این حلوا خیلی خوشم امد البته همه کارهاتون عالیه مرسی بابت این صفحه عالیتون
    عکس حلوای که درست کردم رو براتون میفرستم البته من حلوا به روش خودم درست کردم تو فیس بوکم یه صفحه کوچک دارم خوشحال میشم سربزنید

    پاسخحذف
  5. شرمنده چطور عکس بفرستم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام عزیزم از اشناییتون خوشحالم ادرس صفحه فیسبوکتون رو برام بزارین با کمال افتخار عضو میشم
      گلم عکسها رو توی صفحه فیسبوکم ارسال کنین ممنونم عزیزم ادرس فیسبوکم
      https://www.facebook.com/yummymummy64

      حذف
  6. سلام ممنون منم خیلی خوشحالم که با شما اشنا شدم عضو صفحه فیس بوک تونم هستم باشه چشم عکسهامو براتون تو فیس بوک میفرستم بازم ممنون بخاطر صفحه خوب مفیدتون
    ادرس:کدبانو-نگار/https://www.facebook.com

    پاسخحذف

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...