کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ مرداد ۸, چهارشنبه

پلوی سبزیجات با گوشت و فلفل کبابی



ایده این غذای خوشمزه رو توی وب پگاه جون دیدم

هفته پیش که رفتم خرید دیدم این فلفل کبابی های خوشگل که حسسسسابی

پدر مادر دار بودن :))))) اوردن برای فروش

مقداری خریدم و میخواستم باهاشون کباب درست کنم یعنی گوشت رو 

بزارم دورش و سرخشون کنم و با برنج بخوریم

اتفاقی توی وب پگاه جون این دلمه گوشت و فلفل کبابی رو دیدم..گفتم چرا که نه؟؟

با یه کوچولو تغییر اماده اش کردم دستور پگاه جون روی اسم غذاشون لینک دار شده اونجا ببینید

اما این جوری من به قولی تنبلونه و فرتی فوری درستش کردم 

ولی حسااابی خوشمزه شد



مواد لازم برای تهیه فلفل کبابی و گوشت



گوشت دو بار چرخ شده    400 گرم

فلفل کبابی شیرین   4 عدد

پیاز  1 عدد کوچک

ادویه  کباب  / پودر تخم گشنیز/ پاپریکا/اویشن/نمک و فلفل   به میزان لازم

(این ادویه ها دلخواه هستن می تونین ادویه های مورد علاقه خودتون رو بریزید )

اگه گوشتتون 2 بار چرخ شده نیست میتوینن یه دونه تخم مرغ برای انسجام بیشتر به مواد گوشتی بزنین



مواد لازم برای برای پلوی سبزیجات


برنج ابکش شده  2 پیمانه

نخود فرنگی   نصف پیمونه

ذرت شیرین  نصف پیمونه

فلفل دلمه ای رنگی  1/4 پیمونه

(اگه از طعم هر کدوم از این بیشتر خوشتون میاد میتونید بیشتر بریزید)



طرز تهیه:


فلفلها رو خوب بشورین و خشک کنین..یه برش کوچیک به فلفلها بزنین و تخم فلفلها رو در بیارین

مواظب باشین دم فلفل جدا نشه اینجوری خوشگلتر میشه کبابها

بعد پیاز رو رنده کنین و ابش رو بگیرین به گوشت اضافه کنین 

ادویه های مورد نظرتون رو هم بریزین...من کمی سماق هم ریختم

خوب ورز بدین و بزارین مواد به خورد هم بره...در همین مرحله اگه نیاز به تخم مرغ بود بهش بزنین

ولی اگه دو بار چرخ شده باشه معمولا انسجام لازم رو داره

حالا از موادتون یه گلوله به اندازه یه نارنگی بزرگ (بسته به سایز فلفل ها)

بردارین و توی دست حالت بدین و دور فلفل کبابی ها ببندید و توی روغن سرخ کنین 

من قبل سرخ کردن هم کمی روش سماق پاشیدم




برای درست کردن پلوی سبزیجات من از نخود فرنگی و ذرت پخته شده کنسروی استفاده کردم

اونها رو به همراه فلفل دلمه ای های رنگی کمی تفت دادم و بعد از اینکه 

برنج آبکش شد و پخته شد موقع سرو کردن با برنج قاطی کردم مقداری از برنج رو هم 

زعفرونی کردم ..این شد یه غذای تنبلونه و سریع و خوشمزه  برای ناهار ما...نوش جون



۲ نظر:

  1. منم خیلی از اون ایده ی پگاه جون ،خوشم اومده بود ولی فلفل اون سایزی که خیلی هم تند نباشه اینجا پیدا نکردم . خیلی عالی و هوس انگیز شده ، دست گلت درد نکنه و نوش جونتون . من خیلی این مدل غذا ها رو دوست دارم و اون برنج با سبزیجات رو زیاد درست می کنم .

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نوش جون عزیزم ایشالا میای ایران میخری با خودت میبری

      حذف

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...