کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ مرداد ۸, چهارشنبه

سیب پلوی کرمانشاهی



من خیلی وقت پیش دستور این پلوی ساده و اسون رو توی یکی از مجلاتم دیدم

اما الان دقیقا یادم نیست کدوم مجله بود ...پلوی خیلی اسون و همه پسندی هست

مورد علاقه ی بچه ها هم هست..یادمه مامانم بچه که بودیم روی شوید پلو و باقالی پلو

برامون کمی پنیر سیامزگی هم رنده می کرد...منم الان عادتم شده موقع خوردن پلوهای شوید دار

کمی پنیر رنده میکنم روی غذای خودم و بچه هام...خیلی خوشمزه تر میشه

نمی دونم کرمونشاهی های عزیز هم به همین صورت اماده میکنن یا جور دیگه ای هست اما در هر صورت

من مدتهاست به همین شیوه اماده اش می کنم و بسیار دوست داریم




مواد لازم


برنج    4 پیمانه

شوید خشک یا تازه به میزان دلخواه

سیب زمینی متوسط 3 عدد

نمک و فلفل  به میزان لازم

زعفران دم کرده


طرز تهیه:



برنج رو از قبل خیس کرده و پس از آبکش کش کردن کنار بگذارید. سیب زمینی ها رو

پوست کنده و به صورت نگینی خرد کنید. مقداری از برنج را در قابلمه ریخته و یک سوم

سیب زمینی ها و یک سوم شوید را روی آن بپاشید.

من سیب زمینی ها رو یه تفت دادم و تا حدی سرخ کردم 

بعد هم شوید رو یه تفت کوچیک دادم و بعد لا به لا به برنج اضافه کردم

دوباره یک سوم برنج، سیب زمینی و شوید و تا مرحله آخر.

در آخر هم زعفران دم کرده را روی برنج ریخته  و به مدت یک ساعت با حرارت کم دم کنید.

 من زعفرون رو موقع سرو کردن با برنج مخلوط کردم




در کنار این غذا میتونید از ماهی یا مرغ یا ماهیچه استفاده کنید. البته خوردن این غذا با

ماست و ترشی و یا سالاد هم به تنهایی هم لذت بخشه.

نکته: این غذا رو به صورت دمی هم میتونید آماده کنید.

من در کنارش کمی مرغ هم پختم و سرخ کردم


۴ نظر:

  1. وای معرکه است کرمانشاهی وخوش خوراک بودنشون زبانزد هستند این غذا اگه با روغن کرمانشاهی داغ بکشی چه شود

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. متاسفانه من روغن کرمانشاهی نداشتم ...ممنون دوست عزیز نوش جونتون

      حذف
  2. پای ثابت پلوهای خونه ی ما ، خیلی خوشمزست ، چه رنگ و روئی هم داره پلوی تو ، نوش جونتون عزیزم :)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ممنون رزی جون پس شما هم درست می کنین؟ نوش جون

      حذف

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...