کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ بهمن ۲۳, پنجشنبه

مافین شکلات چیپسی Chocolate Chip Muffins



این مافینهای خوشگل نیازی به همزن ندارن و خیلی سریع آماه میشن ..

این مافینهای خوشمزه رو از دوست عزیزم آسیه جون از وبلاگ خانم مارپل یاد گرفتم.


مواد لازم:



آرد                                2 پیمانه (250 گرم)

بیکینگ پودر                                   3 قاشق چایخوری 

تخم مرغ                                         1 عدد

شکردانه ریز                                   3/4 پیمانه

نمک                                             1/4 قاشق چایخوری 

وانیل                                             1 قاشق چایخوری 

روغن مایع                                    1/3 پیمانه +1 ق سوپ خوری (95ml)

شیر                                              2/3 پیمانه+2 ق سوپ خوری

چیپس شکلاتی                                 2/3 پیمانه (60 گرم)






طرزتهیه:


ابتدادریک ظرف آرد و بکینگ پودر ونمک را الک می کنیم.

دریک ظرف دیگر تخم مرغ وشکر رو با همزن دستی یا چنگال خوب هم می زنیم

بعد به ترتیب وانیل,روغن,شیررااضافه کرده وخوب با هم مخلوط می کنیم.


   


وسط آرد را کمی گود میکنیم مایه  را به آردمان اضافه کرده وخوب هم میزنیم

در آخر چیپس شکلاتی را می ریزیم

(برای آنکه چیپس ته نشین نشود بانصف ق چ ازمقدارآردی که داشتیم 

با آن مخلوط می کنیم که هنگام پخت تمام شکلات ته نشین نشود) 

بعد در قالب مافین که توش کپسولی گذاشتیم میریزیم 




ودر فر  گرم شده با درجه حرارت 200 درجه سانتی گراد برای مدت تقریبی

20 تا 25  دقیقه می گذاریم  بعد ازپخت اجازه دهیدخنک شود 

بعد نوش جان کنید بسیار خوشمزه ... این هم بافت داخلش




امیدوارم لذت ببرید از درست کردنش از اونجای که دمای حرارت فرهای 

مختلف با هم فرق داره حتما با یه خلال چک کنید تا اگه اماده بود

از فر خارجش کنید..وگرنه خشک میشه .این زمان برای من 20 دقیقه بود.

۱۰ نظر:

  1. معلومه که خیلی عالی شده ، چقدر کپسولهای مافینات خوشگلن، دستت درد نکنه عزیزم و نوش جونتون

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ممنونم گلم جاتون خالی ...قابل شما رو نداره رزی جون من مرض کپسولی خریدن دارم :))) هر جا ببینم خوشم بیاد میخرم

      حذف
  2. به به چقدر عالی شده شادی جون ، دستتون درد نکنه و نوش جان <3
    کپسولا خیلی خوشرنگ و قشنگند ! یادته اون کپسولای ویلتون که گرون خریده بودمشون ؟ هنوز ازش استفاده نکردم ! یا بهتر بگم رسپی در خور شخصیتشون پیدا نکردم !

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. هاهاها اتفاقا تعجب کردم چرا اسکن توت فرنگی رو تو کپسولی ویلتون نزاشتی اخه خیلی خوشگل شدن ..البته اون کپسولیهای قلبی با ولنتاین بیشتر جور بود
      اونا هم خیلی خوشگلن

      حذف
    2. این کپسول هایی هم که اسکن توت فرنگی رو توش گذاشتم ویلتون هستش ولی به گرونی اون یکی مدل نبود . اون یکی مدل دورش بلنده و اگه تو اونا می ذاشتم خوب خودش رو نشون نمی داد و این که رنگش هم بنفشه و سبزه . فکر کردم سرخابی با قلب سفید بهتر به تم ولنتاینم بخوره .

      حذف
    3. اره دقیقا اون قلبها خیلی مناسب ولنتاین بود ...برای اون خوشگلا هم ایشالا به زودی در خور شخصیت پیدا میشه خخخخ

      حذف
  3. وای ی ی چه مافینهای سفید و تپلی شدن ^_^
    شادی جون انگار دری گوی رقابت مافین رو از عارفه جون میگیری هاااااااا :))))
    من هم مافین از هر نوعش که باشه دوست دارم , بخصوص اگه شکلات باشه و از نوع تلخش ش ش ش ^_^

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ما خیلی مونده به پای عارفه جون و شما پیشکسوتان عرصه هنر اشپزی برسیم عزیزم :)
      منم شکلات تلخ دوست میدارم مافین هم خوردنش اسونتر از کیکه منم تنبل

      حذف
  4. به به بوی مافین من رو کشنده تا اینجا شادی جون !!!!!! میدونی که من هم مافین دوست !!! خخخخ عزیزم عالیی مثل همیشه . خانوم شما هنرمندی من دارم کنارتون یاد میرم خانومی <۳

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اختیار داری عارفه جون پیش شما با باید لنگ بندازیم کدبانو ..اره عزیزم به شما باید دکترای مافین و کاپ کیک داد بخصوص کیک یزدی :*

      حذف

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...