کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ تیر ۱۵, یکشنبه

توپک خرما




توپک خرما همراه با مغزهای مغذی داخل و پوشش بیرونی اش

هم برای ماه رمضون مناسبه که بعد از افطار با چای داغ صرف بشه

و هم گزینه مناسبی برای عصرونه بچه هاست و چون لقمه ای هست راحت خورده میشه

من دستورش رو از مجله قناد باشی با دستور خوب خانم کاوه برداشتم

این میزانی که مینویسم زیاد میشه من همه مواد رو تقریبا تقسیم بر 4  کردم

چون خرما کم داشتم








مواد لازم:



خرما پوست و هسته گرفته   500 گرم

مغز گردو    100 گرم

دارچین   1 قاشق چای خوری

کره اب شده  30 گرم

بیسکوییت پودر شده   150 گرم  (من از ویفر شکلاتی استفاده کردم)

مغز های پودر شده و کنجد   برای تزیین

تا اینجاش دستور خانم کاوه بود.. من خلال بادام هم ریختم توی موادم و با مواد دیگه میکس کردم

که توی عکس هم مشخصه




طرز تهیه:



خرما روبه همراه گردو و بادام و  دارچین  داخل غذاساز بریزین

من چون موادم کم بود ریختم توی مولینکس





وقتی کمی خرد شدن بیسکوییت رو هم اضافه کنین و خوب با هم مخلوط کنین

همونطور که گفتم من ویفر شکلاتی ریختم





بعد از دستگاه خارجش کنین و کره رو بهش اضافه کنین و خوب با هم مخلوط کنین 

تا خمیر صاف و یکدستی به دست بیاد

اگه از غذاساز استفاده کردین میتونین همه مواد رو با هم به همراه کره

بریزین توی دستگاه..و همه رو با هم مخلوط کنین تا خمیر اماده بشه


بعد از خمیر گلوله های کوچیکی درست کنین و توی دست گردش کنین




و گلوله های خرمایی رو بغلتونید توی مغز پودر شده مورد نظرتون که 

میتونه پودر پسته / پودر نارگیل / مغز گردو / کنجد و یا بادام باشه

من از مقداری گل محمدی هم برای بعضی از توپک ها استفاده کردم

هم خوشگل و خوش رنگ می شه و هم خوش عطره




در صورت تمایل میتونین توپک ها رو داخل شکلات هم بغلتونید و توپک خرمایی شکلاتی

درست کنین که من دیگه نکردم این کارو..این توپک ها رو میتونید توی ظرف دربسته توی یخچال 

نگهداری کنین..سر سفره های افطار و سحر با چای یا شیر گرم نوش جون.



۱۴ نظر:

  1. عزیزم ممنونم عالی و زیبا بود ;)

    پاسخحذف
  2. به به ،خیلی عالی و خوشگل شده و خیلی هم مقوی ،دست گلت درد نکنه . واقعا ترکیب رنگ چشم نوازی داره تو عکس ها .ما هم یه عالمه خرما رو دستمون مونده ولی مطمئئن نیستم اگه این کار رو هم باهاش بکنم خورده بشه . خیلی شیرینه ؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نه عزیزم تمام شیرینی اش مال همون خرماست / میتونی از بیسکوییت پتی بور ساده استفاده کنی که شیرین هم نیست
      کره هم میتونه حذف بشه به نظرم چون خود خرما حالت چسبندگی بهش میده / اگه دیدی نیاز هست اضافه کن ...من هم نریختم...ولی شاید خرماهای اونجا مثل اینجا نباشه و خشک باشه و نیاز باشه اضافه کنی تا انسجام لازم رو پیدا کنه..ولی چیز خوشمزه تر میخوای کلوچه های خرمایی رو امتحان کن

      حذف
    2. ممنون عزیزم از توضیحاتت <3

      حذف
  3. با سلام وبتون عاااااااااااااااالیه موفق باشید و پیروز

    پاسخحذف
  4. سلام .ممنون از این همه حوصله ای به خرج میدید و مراحل کار رو هم واسه ما میزارید <3 میشه بدونم این ظرفای خوشگل گل دارتون رو از ایران خردید آیا؟واقعا خیلی خوشگلن

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بله عزیزم من رشت زندگی میکنم و از یکی از مغازه های شهرمون خریدم قابلی هم نداره

      حذف
    2. منم رشت زندگی میکنم .اگه اشکال نداره میشه بدونم از کدوم سمت و مغازه تهیه کردید .خیلی خوشم میاد از این سبک .

      حذف
    3. به به همشهری عزیزم گلم من منظریه زندگی می کنم / به چهارراه ولیعصر که میرسی سر نبش شیرینی فروشی پاپیون هست همون کوچه رو میری داخل سمت چپ چند تا مغازه ی لوازم خونگی هست ...یه مغازه هست تقریبا روبروی یه لباس بچه فروشی از اونجا خریدم ولی متاسفانه فکر نمی کنم دیگه داشته باشه یه مدل دیگه رو داره که طوسی هست و من خوشم نمیاد حالا سر بزن شاید داخل مغازه موجود باشه ولی پشت ویترینش چیزی نمونده بود از این سری

      حذف
    4. ممنون از راهنمایتت گلم.لطف کردی <3

      حذف
  5. سلام خانمی سایت شما عالیه
    من میخوام بیام رشت زندگی کنم میخواستم بدونم آیا شما کلاس آشپزی هم آنجا دارید که تدریس کنید

    پاسخحذف
  6. در حال حاضر خیر عزیزم ولی تو فکرش هستم

    پاسخحذف

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...