کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ خرداد ۱۹, دوشنبه

تارتلت گردویی



تارتلت گردویی به خاطر داشتن مغز گردو...پنیر و کره و تخم مرغ 

گزینه مناسبی برای شروع یه صبح قشنگه..و یا به عنوان عصرونه با چای داغ

دل چسب و خستگی در کن..




مواد لازم:


پنیر خامه ای   2 ق سوپ خوری

آرد    1/5 پیمانه (185 گرم) این مقدار برای من خیلی کمتر نیاز بود

کره  50 گرم


مواد مورد نیاز برای داخل تارتلت:

شکر قهوه ای   1/2 پیمانه

(من 1/4 پیمانه ریختم کم شیرین بشه..به نظرم شیرینی اش میزون بود...اگه شیرین دوست دارید همون نصف پیمونه بریزید)

گردو 1 پیمانه (من کمتر ریختم سرخالی بود)

اسانس وانیل   چند قطره

تخم مرغ  1 عدد



طرز تهیه خمیر:


در ظرفی پنیر خامه ای و کره نرم شده را کمی با دست مخلوط کنید

سپس آرد را افزوده تا خمیر به دست نچسبد 

دقت کنید این مقدار که نوشتم تقریبی هست برای آرد...من حدود 150 گرم نیاز داشتم...کم کم اضافه کنید 

تا وقتی خمیر به دستتون نچسبه

خمیرش نیاز به استراحت نداره





طرز تهیه مواد داخل تارتلت:

شکر قهوه ای ...گردوی پودر شده..و تخم مرغ را مخلوط کنید

 و در اخر اسانس را  بیافزایید




حالا قالبهای تارتلت رو چرب کنید و خمیر رو توش باز کنید تا شکل قالب بشه

(خمیرها رو تقسیم کنید و بعد پهن کنید توی هر قالب )

مواد میانی روو داخل خمیر بریزید



تارتلت ها رو در فر از پیش گرم شده با درجه حرارت 170 درجه سانتی گراد

قرار بدید تا به مدت نیم ساعت تا 40 دقیقه بپزند

بعد از پخت کمی بزارید خنک شه به راحتی از قالب جدا میشه

چون قالب رو چرب کردیم..بزارید روی توری خنک شه




من بعضی ها رو با پودر پسته تزین کردم..بعضی ها رو هم ساده گذاشتم

با این مواد تو قالبهای تارتلت من 8 تا تارتلت درست شد

قالبتون کوجیکتر یا بزرگتر باشه مقدارش کمتر یا بیشتر خواهد بود

نوش جون


۸ نظر:

  1. دوست عزیزم من تارت گردویی رو خیلی دوست دارم ولی هیچ زمان نتونستم دستورشو پسدا کنم من شخصا از تون تشکر می کنم

    پاسخحذف
  2. قابلی نداشت عزیزم..امیدوارم درستش کنید و لذت ببرید ...نوش جون

    پاسخحذف
  3. دستون درد نکنه .حتما خوشمزه هست .

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ممنون مینا جان ...بله شما هم درست کنید و لذت ببرید

      حذف
  4. mercc ke yad dadid fekr konam to ghaleb bozorg ham khob she.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بله عزیزم میه درستش کرد توی قالب تارت...اگه قالبتون کف جدا باشه خیلی بهتره

      حذف
  5. میشه شیرینی گردویی بازاری که به کاغذ چسبیده اند و با همون کاغذ میفروشن رو هم بگید

    پاسخحذف

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...