کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ تیر ۲, دوشنبه

کیک مرغ و گردو




کیک مرغ یه غذای شیک خوشمزه برای مهمونیهاست که طرفداران زیادی هم داره

من هم اکثرا برای مهمونیها درستش می کنم

البته تزیینش دیگه سلیقه ای هست...طمینا شما کدبانوهای عزیز بسیار زیباتر درستش می کنید



مواد لازم:


نان تست 1 بسته  . 

 سینه مرغ 2 عدد  .

  تخم مرغ پخته 2 عدد  .  

سس مایونز 1 لیوان

ماست خامه ای 1/2 لیوان  .  

 گردو خرد شده 1 لیوان  .  (به دلخواه)

جعفری خرد شده 1 لیوان

پیازچه خرد شده 1 لیوان  .  

خیار شور ریز خرد شده 1/2 لیوان  . 

 نمک و فلفل مقدار لازم




طرز تهیه:


 سینه های مرغ را بپزید و ریش ریش کنید و

 به همراه تخم مرغ های پخته ریز خرد شده ، پیازچه خرد شده ،

 ماست خامه ای ، سس مایونز ، گردو خرد شده ،

 خیارشور ، نمک و فلفل داخل کاسه ای بریزید و خوب مخلوط کنید.




حاشیه های تیره رنگ نان تست را جدا کنید ، 

مقداری از نان های تست را کف سینی بچینید و مقداری از سس روی نانها بمالید و

مواد روی ان بریزید و خوب پخش کنید و به همین ترتیب لایه بعدی را قرار دهید




 و در انتها نیز با یک لایه از سس کیک مرغ را بپوشانید.





من مقداری از سس رو توی یه کیسه نایلونی ریختم و کمی

سوراخش کردم و روش رو طرح انداختم 

البته چون بعدش روش تزیین میشه زیاد معلوم نیست


پس از اتمام کار سینی مواد را با روکشی نایلونی بپوشانید

 و به مدت 2 ساعت درون یخچال قرار دهید تا طعم مواد جذب نان شود ،

 پس از این مدت از یخچال خارج کرده و با جعفری خرد شده ، مرغ پخته ، گوجه فرنگی 

گیلاسی ، ذرت ، هویج و هر چیزی که دوست دارید تزئین و سرو کنید.





نکته ها : 

مقدار موادی که استفاده میکنید بستگی به سلیقه خودتان دارد ،

 میتوانید بعضی مواد را کمتر و بعضی ها را بیشتر کنید 

اما دقت کنید که غلظت مواد باید همانند سالاد الویه باشد ؛

 استفاده از تخم مرغ و گردو سلیقه ای میباشد.





من این رو برای مهمونی دوستانه ای که با همکارانم داشتم

تهیه کردم..ممنون از همه دوستای خوبم که با وجود پرمهرشون

روز خوبی رو برام رغم زدند

غذاهای دیگه هم برای این مهمونی اماده کرده بودم مه به مرور 

دستورش رو توی وبلاگ میزارم



۴ نظر:

  1. دستتون درد نکنه شادی جان ،واقعا زحمت کشیدید .خیلی عالی و شیک شده . خوش به حال دوستانتون ،نوش جونشون باشه .

    پاسخحذف
  2. این کیک چه مدت قبل از مصرف باید آماده بشه؟ ای نان خمیر و خیس بشود طوری نیست؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. من معمولا شب قبل اماده میکنم ...بافتش خیس نیست عزیزم مثل سالاد الویه میشه...سبزیجات رو حتما بعد شستشو بزارید ابش بره بعد قاتی مواد کنید

      حذف

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...