کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ خرداد ۲۴, شنبه

عدس پلو با گوشت چرخ کرده





توضیح دادن غذایی که تقریبا مطمئنی همه بلدن یه مقدار سخته.

 اما من هدفم ثبت غذاهای مامان پز برای بچه هامه

 تا در آینده وقتی از این دستور استفاده میکنن..

همه چیز رو براشون روشن کرده باشم





مواد لازم برای 4 نفر:



برنج 3 پيمانه

عدس 1/5 پيمانه

گوشت چرخ كرده 800 گرم

پياز بزرگ 1 عدد

كشمش پلويي 1 پيمانه

زردچوبه و ادویه و نمک و فلفل و روغن و زعفران به میزان لازم


طرز تهیه:


برنج رو بشویید و از چند ساعت قبل خیس کنید.

عدس رو هم بشویید و چند ساعت خیس کنید و بپزید.

توی یه ماهیتابه  پیاز  رو خرد کنید و روغن بریزید 

و با گوشت تفت بدید. وقتی گوشت کمی تفت خورد 



نمک و زردچوبه و ادویه و فلفل بزنید.





در صورت تمایل میتونید کمی زعفران دم کرده هم اضافه کنید.

در یه ظرف جدا کشمش ها رو هم کمی تفت بدید.

برنج رو با آبکش کنید

 و عدس ها رو هم با اون مخلوط پیاز و گوشت اضافه کنید

وقتی برنج رو آبکش کردید مواد رو با برنج مخلوط کرده و بذارید تا دم بیاد

 و در آخر هم با کشمش و پیاز داغ تزیین کنید





نکات:


 کشمش نباید زیاد سرخ بشه و قبل از اینکه به مرحله پف کردن 

برسه باید از روی حرارت بردارید.

 بعضی ها در کنار عدس پلو, خرما هم سرو میکنند,

 به این صورت که باید خرما رو هم خیلی کم تفت داد 

و در آخر روی پلو کشید.

در بعضی نقاط ایرا عدس پلو رو با گوشت تیکه ای هم آماده میکنن

من امروز از مخلوط هر دو گوشت استفاده کردم

میشه مثل کلم پلو با گوشت قلقلی هم درستش کرد

بچه های من کشمش دوست ندارند من معمولا از کشمش 

استفاده نمی کنم

اگه فلفل دلمه ای داشته باشم به مواد گوشتی در حین

تفت دادن اضافه میکنم تا عطر و طعم بهتری بگیره

نوش جون

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...