کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ خرداد ۲۷, سه‌شنبه

کوکی جو دوسر و کشمش




این کوکی های خوشمزه رو از دوست خوبم ارغوان جون  از وبلاگ غذای دلخواه یاد رفتم 

چون دستورشون کامل و بی نقص بود من عینا گذاشتمش اینجا فقط 

نکاتی که خودم اضافه انجام دادم هم بهش اضافه کردم...ممنون ارغوان جون




این کوکی ها خیلی خوشمزس و با چای خیلی مزه می ده

و درست کردنش بسیار ساده هستش.

 بافت کلوچه مانندی نداره و دندان گیر هستش.

وجود شیر عسلی باعث می شه که این کوکی در کناره ها ترد و در داخل نرم تر باشه

،البته جو دوسر هم زیر دندون میاد و خیلی حس خوبی می ده.



مواد لازم :



کره 100 گرم 


شکر ¼ پیمانه 


وانیل نوک قاشق چایخوری 


شیر عسلی ¼ پیمانه 


آرد ½ پیمانه سر پر


بیکینگ پودر ¾ قاشق چایخوری 


نمک 1 پینچ


جو دوسر 1 پیمانه سر پر


کشمش ½ پیمانه 


دارچین ½ قاشق چایخوری




طرز تهیه:




همه ی مقادیر با پیمانه ها و قاشق های استاندارد شیرینی پزی هستند .


 همه ی مقادیر سر صاف هستند به جز مواردی که ذکر می شود سر پر !


در کاسه ای آرد ،بیکینگ پودر ،نمک ،دارچین و جو دوسر و کشمش رو با هم مخلوط کنید .






شکر و وانیل و کره ی دمای محیط رو در ظرفی با هم زن بزنید 

تا کرمی بشه و بعد شیر عسلی رو اضافه کنید و هم بزنید ،





هم زن رو کنار گذاشته سپس مخلوط آرد رو بهش اضافه کنید و با قاشق 

یا لیستک مخلوط کنید . 




من تو این مرحله 3 قاشق شیر بهش اضافه کردم

از خمیر گلوله هایی بر دارید و روی سینی فر که کاغذ روغنی گذاشتید 

بزارید و با پشت قاشق کمی روش رو فشار بدید تا کمی پهن بشه


(متاسفانه از این مرحله نتونستم عکس بگیرم)


و برای مدت 15 دقیقه در فر 180 درجه قرار بدید .

من فر رو از قبل گرم کردم.

و بعد از این که از فر در آوردید تا 10 دقیقه از روی سینی جا به جا نکنید تا خنک بشه .

بعد از خنک شدن چون توش کره داره هر چی بمونه و سردتر بشه 

سفت میشه...ولی اولش میاد بیرون نرمه

روی سینی با فاصله بچینید چون خودشو باز میکنه




۲ نظر:

  1. خیلی عالی شده شادی جونم نوش جونتون باشه <3 ، خوشحالم که دوست داشتی . الان که عکس هات رو دیدم بهت می گم چرا رنگ کوکی های تو تیره تره ، به خاطر کره هستش ، این کره ی ای که من استفاده می کنم رنگش خیلی سفیده و زرد نیست برای همین رنگه کوکی های من روشن تر شده .

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مهم این بود که خیلی خوشمزه بود عزیزم دستت درد نکنه

      حذف

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...