کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ تیر ۸, یکشنبه

شامی جودوسرپرک





نماز و روزه هاتون قبول دوستای خوبم..در خدمتتونم با اولین سفره ماه رمضون و این شامی های خوشمزه 

و مقوی که از عارفه جون از وبلاگ ته چین  یاد گرفتم..دستشون درد نکنه بابت توضیحات خوب و 

کافی ..من از دست ایشون تقلب کردم و درستشون کردم




مواد لازم:


جو پرک  ١/٢ پیمانه

شیر ولرم   ١/٢ پیمانه

گوشت چرخ کرده  ٢٥٠ گرم

سیب زمینی  2 عدد

تخم مرغ  2 عدد

پیاز  ١ عدد

سیر  1 حبه

آرد سوخاری  2 قاشق سوپ خوری 

 نمک ، فلفل ،زردچوبه ، پودر تخم گشنیز   به میزان لازم

پودر پاپریکا ، پودر دارچین ،پودر زنجبیل   به میزان لازم


همینجا این نکته رو اضافه کنم که دستور عارفه جون که اینجــــــــــا می تونید ببینیدش

تخم مرغش 1 عدد بود 

سیب زمینی 3 تا و پودر سوخاری 4 ق س که من تغییرش دادم در مواد خودم

چون پودر سوخاری همش 2 قاشق برام مونده بود و اندازه تخم مرغها و سیب زمینی هم با هم فرق داره

من موادم 2 تا تخم مرغ نیاز داشت



طرز تهیه:


ابتدا جو پرک را در ظرفی ریخته شیر ولرم را روی آن بریزید و بگذارید کنار تا جو پرک نرم شود .




 سپس در ظرف دیگری سیب زمینی و پیاز را رنده ریز کنید و آب آنها را با فشار دادن توسط دست تمیز بگیرید .

سپس سیر را روی آن رنده کنید . به آن گوشت چرخ کرده و آرد سوخاری ، تخم مرغ و جو پرک که

در شیر خیساندید و نرم شده و شیر جذب اون شده و تمام ادویه هایی که ذکر در مواد لازم شده

را در ظرفی که سیب زمینی و پیاز آب گرفته شده قرار دارد اضافه کنید .

 خوب وز دهید تا با هم مخلوط و یکدست شوند .




 سپس در ماهی تابه مناسب روغن ریخته روی گاز قرار دهید وقتی روغن گرم شد

از مایه شامی به اندازه یک تخم مرغ یا کمتر بردارد و با دست فرم دهید با حرارت متوسط سرخ کنید 

نوش جون

۱ نظر:

  1. منم باید حتما درستش کنم ،در اولین فرصت اگه نوبش برسه .خیلی عالی شده شادی جونم دستت درد نکنه و نوش جان ،بسیار هم زیبا

    پاسخحذف

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...