کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ خرداد ۲۵, یکشنبه

لازانیا به شکل گل



دخترم عاشق لازانیاست یعنی هر روز بهش لازانیا بدم سیر نمیشه

این مدل لازانیای گل رو از هانی شف عزیزم ایده گرفتم

خوردنش خصوصا برای بچه ها خیلی آسونتره و راحت سرو میشه



مواد لازم:


لازانیا
 فلفل دلمه ای
قارچ
سس گوشتی
پنیر پیتزا
سس بشامل (سس سفید)
نمک، فلفل، آویشن

میزان مواد مورد نیاز دست خودتونه

طرز تهیه:


خب مواد گوشتی (یا غیرگوشتی) مون هر جور که دوست داریم آماده می کنیم..
همراه با اون ادویه داخل بسته لازانیا..قارچ، فلفل دلمه و ... هم می
تونینبریزین.که من قارچ رو رنده کردم توش برای دخملی بدغذا
می ذاریمش کنار وقتی آماده شد..دقت کنین که  نباید روغن داشته باشه و چرب بشه..اگه
اینجور بود، کجش کنین تا روغن اضافیش بره...
توی یه دیگ بزرگ و جادار آب و روغن و نمک با کمی زرچوبه میریزم و میذارم روی گاز تا جوش
بیاد...بعد ورقه های خشک لازانیا رو توش میندازم و میذارم تا بازم به جوش بیاد..این زمان 
روی بسته بندیش نوشته شده..باید کاملا نرم و پخته بشه ولی پاره نشه


بعد آبکش می کنم و میذارم آبش بره من همیشه چون ورقه ها چسبنده هستن اینجوری
آویزونشون میکنم که به هم نچسبن و کار باهاشون راحت باشه..


حالا بریم سس سفید رو درست کنیم..مقداری کره (50 گرم) رو توی یه دیگه کوچک
می ریزیم و
وقتی آب شد 2 قاشق پر آرد سفید توش می ریزیم و تفتش میدیم...

حالا یه لیوان شیر گرم رو
آروم آروم توش می ریزیم و روی حرارت ملایم مرتب هم می زنیم..
نمک و فلفل هم می زنیم ..این
سس باید به غلظت ماست شل باشه...اما من کره نداشتم
 دیشب و به جاش یه قاشق خامه
ریختم. آرد و شیر رو خوب مخلوط کردم تا حل بشه و گلوله نداشته باشه..
بعد نمک و فلفل میزنم و میذارم روی گاز و هم می زنم مرتب تا پخته بشه.


خب همه مواد رو همراه پنیر پیتزا رو کنار دستمون میذاریم..فر رو روی 200 درجه روشن می
کنیم...ظرف سرو رو کمی چرب می کنیم و مقدری سس سفید رو توش می ریزیم...ورقه های
لازانیا اگه خیلی آبشون بره و خشک بشن چسبناک میشن
و کار باهاشون سخته پس اگه زمان
زیادی ولشون کردین به امون خدا و اینجوری شد کافیه
 یه بار آب بریزین روشون و بذارین آبشون بره..
نباید خیلی خشک و نه خیلی خیس باشه..خیس بودنش هم دردسری برای پیچیدنش
میشه روی تخته کار یه ورق لازانیا رو میذاریم..و یه قاشق 
از مایه گوشتی رو روش می ریزیم..کمی هم پنیر 



حالا  شروع می کنیم به رول کردن و دقت می کنیم که خوب محکم بپیچیم که مواد داخلش 
شل و ول نشه و بیرون نریزه... 
وقتی رولمون آماده شد با چاقو دو نیم می کنیم


حالا رولها رو چبیده به هم و از کنار ظرف می چینیم...
لازانیای من چون اطرافش پلیسه ایه..از
سطح صافش چیدم ..یعنی از محل برش...
همه رول ها رو به همین شکل آماده می کنیم و توی ظرف می چینیم..


وقتی همه رولها رو چفت هم چیدیم (این چفت بودن  مهمه )


بقیه سس رو رو و
اطرافشون می ریزیم و بسته به سلیقه مون مقداری پنیر پیتزا هم روشون
میریزیم و می فرستیم توی فر
(من توی مایکروفر درست کردم و پخت auto cook رو روی پخت پیتزا
با زمان 11 دقیقه تنظیم کردم)

من یک بسته لازانیا رو 4 تاشو کنار گذاشتم و بقیه رو درست کردم
 که برای این ظرفی که انتخاب
کرده بودم یه گل زیاد اومد که گذاشتم روش اگه دوست درید میتونید گریل رو روشن کنید تا
روش هم طلایی بشه ولی برای من به نظرم همون مقدار کافی بود..
این از فر بیرون اومده بدونتزیین هست  


بعدش هم روی پرهای گلبرگها رو با سس کچاپ تزیین کردم که خودشو بیشتر نشون بده


وقتی از فر خارج کردین بذارین از حرارت بیفته بعد ببرین سر سفره..
به راحتی هم سرو میشه و رولهاش جدا میشه...


نوش جون


۲ نظر:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...