کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ تیر ۸, یکشنبه

خورش باقلا سبز




من سالهاست مجله هنر آشپزی رو میخرم..اگه مثل من خواننده این مجله باشید می دونید که روش نوشته شده

این مجله یک مدرسه است

فکر میکنم توی این دنیای مجازی که دوستان خوب کارهای خوب رو

بدون چشمداشت در دسترس عموم قرار میدن و همه از هم چیز یاد می گیریم


غلو نباشه اگه بگم دنیای مجازی هم مثل یک مدرسه شده برای من

دوستان خوب و استاد زیادی پیدا کردم اینجا که هر روز چیز جدیدی ازشون یاد می گیرم

این خورش هم از همون خورشهاست که من دیدم

ارغوان جون  درستش کردن که ایشون هم از رزیتای عزیزم

یاد گرفتن..من هم از رو دست این دو عزیز یاد گرفتم و از این خورش خوشم اومد

گفتم امتحانش کنم...دستور هر دو عزیز رو خوندم 

(اسم دوستان خوبم روی دستور همین غذاشون لینک دار شده)

این خورش رو هم با مرغ و هم با گوشت می شه تهیه کرد...من این بار با گوشت امتحان کردم

فکر میکنم با ماهیچه لذیذتر هم بشه

طعمش بسیار شبیه باقالی پلو هست وواقعا خوشمزه است



مواد لازم :



پیاز خرد شده 1 عدد درشت

گوشت یا مرغ  400 گرم 

شوید خرد شده 4 قاشق غذا خوری (می تونید از شوید خشک هم استفاده کنبد )

باقلا ی سبز پوست گرفته 400 گرم

نمک و فلفل و زرد چوبه و روغن به مقدار دلخواه

زعفران دم کرده مقداری در صورت دلخواه



طرز تهیه:



  پیاز رو تفت بدید و بهش مقداری زردچوبه بزنید وگوشت تکه ی شده رو بهش اضافه کنید



 و کمی با هم تفت بدید...

درش رو بزارید تا اب بندازه و گوشت نیم پز بشه.بعد  نمک و فلفل اضافه کنید و بعد مقداری 

آب روش بریزید تا حدی که روش رو بگیره و بزارید تا بپزه

 و بعد باقالی ها رو اضافه کنید و با هم یه تفت بدبد من از باقالای تازه استفاده کردم...




اگه باقالی خشک استفاده می کنید مدت پخت بیشتری لازم داره

باقالی فریز شده هم خیلی زود می پزه پس مواظب باشید له نشه

بعد از اینکه کمی تفت خورد شوید رو اضافه کنید و باز با هم تفت بدید

در صورت تمایل مقداری  هم زعفران دم کرده اضافه کنید 

و نمک و فلفل خورشت رو اندازه کنید و اجازه بدید خورش به روغن بیفته

و از روی حرارت بردارید و با برنج سرو کنید




من این خورش رو روزی درست کردم که برای عصر مهمون داشتم 

و باید غذاهای مهمونی رو هم اماده می کردم برای همین نشد

خوب تزیین کنم و عکسهای بیشتر و بهتری ازش بگیرم 

اما چون طعم خورش رو خیلی دوست داشتم خواستم ثبتش کنم 

نوش جون

۳ نظر:

  1. به به ، شادی جون چه کردی ، نووووش جونتون باشه عزیزم ، خوشحالم که دوست داشتی ، منم کلی ذوق کردم این پستت رو دیدم :*****

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ممنون عزیزم از حضورت و یه دنیا تشکر بابت دستورات غذایی عالی :***

      حذف
  2. به به ، چه خورش خوش رنگ و هوس انگیزی ،دست گلت درد نکنه و نوش جونت باشه عزیزم <3 به نظر من که خیلی خوشمزست .

    پاسخحذف

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...