کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ مهر ۶, یکشنبه

پینچیتو (کباب مرغ اسپانیایی)



منقل به پا کردن برای کباب همیشه برای من سخت بوده و همیشه هم همسرم این کار رو انجام میده 

بنابراین در روزهای عادی که همسر خونه نیست و سرکار هست 

و ناهار خونه نمیاد داشتن کباب منقلی از محالات هست از این رو ما مجبوریم 

یه سری کبابهای روگازی و تو فری درست کنیم



این کبابها خیلی ساده و راحت اماده میشن وخیلی هم رژیمی هستن .. 

فقط باید یه مدت توی یخچال بزارین بمونن تا موادش به خورد هم بره و خوشمزه تر بشه..

نمی گم عالی بودکبابهای ایرای خودمون یه چیز دیگه است

نگی نگفتی؟؟ ولی خوب طعمش خوب بود و جدید ..


موادلازم:

سینه مرغ مکعبی خرد شده: 500 گرم

سیررنده شده: 2 حبه

اب لیموترش :2 قاشق سوپ خوری

پودرفلفل پاپریکا: 1 قاشق چای خوری

پودر اویشن: 1 ق چ

نمک : 1 ق چ

فلفل سیاه: 1 ق چ

پودر زیره: 2 ق چ

پودر تخم گشنیز : 2 ق چ

روغن زیتون :2 ق سوپ خوری



قبل از شروع بگم که این میزان ادویه برای دستور اصلی نوشته شده بود 

ولی خوبیش اینه که شما میتونین

بسته به ذایقه کم و زیادش کنین ولی من دستور اصلی رو نوشتم 

اینجا مثلا خود من چون زیره دوست ندارم 

اصلا نریختم توش ولی به جاش کمی زردچوبه زدم






طرز تهیه: 


سینه های مرغ بدون استخوان رو مکعبی خرد کنین و توی یه کاسه بریزین 

توی یه ظرف دیگه بقیه مواد رو با هم مخلوط کنین و بعد سینه های مرغ 

رو بریزین توش و خوب مخلوط  کنین تا سینه های مرغ با مواد اغشته بشه ..

ظرف رو به مدت 3 ساعت بزارین توی یخچال تا ادویه ها به خورد مرغ بره .

بعد از این مدت از یخچال در بیارین و سینه های مرغ رو به سیخ های چوبی بکشین 

همینجا اضافه کنم که سیخ های چوبی رو یکساعت قبل توی اب بخیسونین تا

 موقع طبخ اب مرغ رو نکشه و مرغ خشک نشه.

بعد بزارین روی تابه با حرارت ملایم و هر دو طرفش رو کباب کنین ...نیاز به روغن نداریم 






به همین سادگی شما یه کباب خوشمزه دارین که میتوینن با برنج و یا نون سرو کنین 

کباب اسپانیایی در کنار دوغ ایرانی خوشمزه بود / نوش جون



۱۰ نظر:

  1. بله که خوشمزست ، از رنگ و روش معلومه ، منم مثل تو، به پا کردن منقل همیشه برام سخت بوده ، اینطوری بهتره ، مگه نه ؟ :)))))
    به هرحال دستت درد نکنه عزیزم و نوش جان

    پاسخحذف
  2. خیلی خوشمزه باید باشه ،ترکیب ادویه هاش رو هم خیلی دوست دارخم .خیلی خوش آب و رنگ شده عزیزم .دستتون درد نکنه و نوش جان . ما هم امکان باربکیو نداریم و همین رو گاز یا تو فر رو ترجیح می دم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. لطف داری عزیزم جات خالی بود منقل به پا کردن معزل بزرگی هست خصوصا توی اپارتمان توی بالکن یه باربکیو نصب شده ولی عملا دکوری هست :D

      حذف
  3. به به این مناسب حال و احوال ماست که همیشه مشکل منقل به پا کردن رو داریم
    وجود ادویه زیره و تخم گشنیز برام خیلی جالب بود , بیشتر منو یاد غذاهای هندی و شرقی انداخت
    دستت درد نکنه شادی جون

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ممنونم عزیزم جای شما خالی من خودم پودر تخم گشنیز خیلی دوست دارم توی همه چی میریزم یعنی اگه توی دستور هم نبود من میریختم :D کشته مرده این پودر تخم گشنیزم من

      حذف
  4. ممنونم بسیار عالی بود من رژیم دارم و خیلی دلم میخواست از یکنواختی در بیام غذاهای آب پز خستم کرده. ممنون میشم بازم غذاهای رژیمی متنوع بذارید

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نوش جون چشم سعی میکنم این بخش رو هم تکمیل کنم

      حذف
  5. hamida_shukoor@hotmail,com۱۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۷

    سلام خانمی محترم شما خیلی زحمت میکشید این کبابی را که درست کرده اید خیلی خشک نیست بنظر شما.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام دوست عزیز خوش اومدین ...همونطور که عرض کردم توی توضیحات رژیمی هست و خوب طعم جوجه کبابهای ایرانی خودمون یه چیز دیگه هست
      ولی حتما سیخهای چوبی رو توی اب بخیسونین یک ساعت قبل که خشک نکنه مرغ ها رو چون بجز روغن زیتون روغن اضافی دیگه هم نداره ..برای همین گفتم که رژیمی هست سینه مرغ هم چربی کمتری نسبت به رون مرغ داره و کمی خشک تر هست

      حذف

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...