کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ شهریور ۲۵, سه‌شنبه

شیرینی ترد کشمش و گردو با کورن فلیکس



هر چقدر از خوشمزگی این شیرینی ها یا کوکی ها بگم کم گفتم ...وقتی دستورش رو خوندم و دیدم توش از کورن فلیکس

استفاده میشه خوشحال شدم چون خیلی وقتها کورن فلیکس توی خونه داریم ولی طرفدار نداره به اون صورت

فقط گاهی دخترم برای صبحونه میخوره .. کشمش / گردو و شکلات ترکیباتی هستن که من خیلی توی شیرینی ها می پسندم 

امیدوارم شما هم درست کنین و از بافت تردش لذت ببرین بافتش از بیرون ترد و از داخل نرمه و زیر دندون صدا می ده

مواد لازم:

کره : 100 گرم

شکر: 65 گرم

تخم مرغ: 1 عدد

وانیل: 1/8 قاشق چای خوری

آرد : 125 گرم

شکلات خرد کرده: 50 گرم (من از شکلات تلخ 60% پارمیدا استفاده کردم)

کشمش :60 گرم (می تونین از کشمش طلایی هم استفاده کنین من کشمش پلویی ریختم)

گردوی خرد کرده: 30 گرم

کورن فلکس : حدود 100 گرم 

(بعضی از کورن فلیکسها مغزدار هستن برای این شرینی ها از نوع ساده استفاده کنین)


با این میزان مواد من دقیقا 29 تا شیرینی داشتم  بسته به اندازه گلوله هایی که درست میکنین تعدادش

ممکنه بیشتر یا کمتر باشه




طرز تهیه:

کره و شکر رو با همزن برقی بزنین تا صاف و یک دست بشه بعد هم تخم مرغ و وانیل رو اضافه کینن

ارد و گردو و کشمش و شکلات خرد شده رو با هم توی یه ظرفی جدا گانه مخلوط کنین و بعد از اینکه تخم مرغ و کره 

به خورد هم رفت این مواد رو بهش اضافه کنین



حالا خمیری به دست میارین که چسبنده هست از خمیر گلوله هایی به اندازه دلخواه توی دست گرد کنین و بعد

گلوله های رو توی کورن فلکس که کمی خرد کردین بغلتونین ..من که خمیرش رو همینجوری خام خام در عین اماده سازی

می خوردم :)) از کورن فلیکس ذرت ساده استفاده کردم 

چون پرکهاش کمی درشت بود با ورده روش کشیدم تا کمی خرد بشه / توی عکس اول خود کورن فلیکس ها مشخصه

گلوله ها که با کورن فلیکس اغشته میشه به دلیل چسبندگی خمیر کامل بهش می چسبه

بعد از فرم دادن گلوله ها رو توی سینی فر که کاغذ روغنی انداختین بچینین با رعایت فاصله چون کمی خودشون رو باز میکنن





سینی رو بزارین توی فری که با درجه حرارت 180 سانتی گراد از قبل گرم شده به مدت تقریبی 20 دقیقه

بمونه و شیرینی ها بپزن بعد از پخت شیرینی ها رو روی توری خنک کنین و از طعم و مزه اش 

لذت ببرین ...با هر گازی که میزنین میرین بهشت و بر میگردین




اضافه های شیرینی ها رو میتوینن توی ظرف در بسته در جای خنک نگهداری کنین 

ولی توی یخچال نزارین بافتش سفت میشه...در تمامی رسپی هایی که توش شکلات هست حتما از شکلاتی استفاده کنین 

که طعمش رو دوست دارین من شکلات تلخ دوست دارم و این میزان شکر برای شکلات تلخ خیلی خوب بود

اگه شکلات شیری استفاده میکنین که شیرینی بیشتری داره شکر رو کمتر بریزین تا شیرینی اش میزون بشه 

ضمن اینکه توی مواد تشکیل دهنده کشمش هم دارین / گوارای وجود


۹ نظر:

  1. به به چه باحال شده این ! خیلی خوشم اومد .خیلی جالبه .دست گلت درد نکنه و نوش جونتون باشه .خوشمزه به نظر میاد

    پاسخحذف
  2. چقدر خوشرنگ هم هست شادی جان ، نوش جونتون

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ممنونم رزی جون لطف دارین اره رنگش خیلی خوشگله

      حذف
  3. خیلی عالی و خوشکل شدند شادی جون.کورن فلکس بخرم حتماگدرست می کنم .خیلی خوشم اومد.

    پاسخحذف
  4. شادی جون یه سؤال هم داشتم.میشه در ترکیباتش از کشمش استفاده نکرد.مرسی که وقت میذاری و جوابمو میدی.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بله عزیزم می تونین کشمش نریزین به نظرم شیرینی اش کاملا اندازه است بدون کشمش هم خیلی خوب میشه اگه درست کردین نوش جون عکسش رو برای من هم بفرستین خوشحال میشم

      حذف
  5. mishe be jaye corn flackes az jo parak estefade kard?

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بله عزیزم میتونین جو دوسر پرک شده فوری استفاده کنین جو رو کمی خرد کنین و بعد استفاده کنین

      حذف

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...