کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ شهریور ۲۴, دوشنبه

پنه آلفردو با مرغ و قارچ



درست کردن پاستاها بسیار راحته و پرطرفدار هم هست البته توی خونه ما پاستا با سس سفید کمتر درست می شه

پسرم کلا برخلاف دخترم و اکثر بچه ها اصلا هیچ علاقه ای به پاستا نداره ولی دخترم عاشق غذاهای ایتالیایی هست

 این پاستا خیلی سریع و فوری اماه میشه



مواد لازم:


پاستا پنه : 500 گرم (1 بسته)

فیله سینه مرغ : 1 عدد (1 سینه مرغ رو فیله کنین و به قطعات کوچیک تر برش بزنین)

سیر: 3 حبه (اگه طعم سیر دوست ندارین کمتر بریزین)

خامه صبحانه: 1 پیمانه

به جای خامه میتونین از سس سفید (بشامل) استفاده کنین که توضیحاتش رو د رآخر این پســــــت نوشتم

پنیر پارمزان رنده شده: نصف پیمانه

قارچ :1 بسته 

سبزیحات تازه خرد شده : به میزان لازم برای روی پاستا

من از جعفری استفاده کردم میتوینن از شوید و یا سبزی مورد نظرخودتون توش بریزین

کره یا روغن: به میزان لازم

نمک و فلفل و ادویه دلخواه : به میزان لازم




طرز تهیه:


فیله مرغ رو به همراه مقداری کره و نمک و فلفل تفت بدین تا از خامی در بیاد بعد مقداری اب بهش

اضافه کنین تا بپزه ..من بهش نمک و فلفل و ادویه های همیشگی (اویشن/پودر تخم گشنیز/پاپریکا) رو هم اضافه کردم

و با یه پیاز کوچیک گذاشتم تا مرغ خوب بپزه

تو این فاصله که مرغ در حال پختن هستش توی یه دیگ که گنجایش پاستا رو داشته باشه آب بریزین و بزارین 

جوش بیاد و بعد  پاستا ها رو با مقداری روغن و نمک و زردچوبه طبق دستور نوشته شده روی بسته پاستا ابکش می کنیم

و کنار می زاریم اگه چیزی نوشته نشده بود روی بسته معمولا بین 7 تا 10 دقیقه زمان داره

تا بپزه و مناسب برای ابکشی بشه





پاستا ها رو هم ابکش کرده و کنار میزاریم جالا قارچ ها رو خوب میشوریم و خرد میکنیم و با مقداری کره تفت میدیم 

سیر رو هم میریزیم و کمی تفت میدیم مواظب باشین سیر نسوزه می تونین از پودر سیر هم استفاده کنین

حالا خامه و پنیر پارمزان رو هم اضافه میکنیم یه قل که زد مرغ های پخته شده رو هم اضافه کنین و سستون کمی که غلیظ

شد از رو حرارت بردارین و تموم ..همونطور که گفتم به جای خامه می تونین از سس بشامل(سفید) هم استفاده کنین

که کم کالری تره که دستورش رو پایان این پســـت  می تونین ببینین




پاستا رو توی ظرف مورد نظر بریزید سس اماده شده رو روش بدین و روش رو با کمی سبزی تازه خرد شده 

تزیین کنین می تونین روش بازم پنیر بپاشین ..مقادیر داده شده برای خامه و یا قارچ رو بسته به سلیقه

خودتون می توینن کم یا زیادش کنین ولی برای 1 بسته 500 گرمی پاستا 1 بسته قارچ کافی هستش


۲ نظر:

  1. به به ،چه هوس انگیزه .من و شوهرم هر دومون خیلی پاستا دوست داریم و خب درست کردنش هم راحته برای همین زیاد می پزم .دستتون درد نکنه شادی جون ،نوش جونتون باشه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نوش جونتون عزیزم من هم زیاد پاستا درست میکنم برای تینا

      حذف

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...