کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ مهر ۱, سه‌شنبه

کیک کدو حلوایی با گاناش سفید



پاییز از راه برسه و کدوحلوایی نباشه؟ امکانش هست؟؟ بعد از پخت مافین کدوحلوایی که بسیار 

لذیذ بود تصمیم گرفتم یه کیک رو هم امتحان کنم که با پوره کدو حلوایی درست بشه و دخترم هم بخوره

چون دخترم همینجوری لب به کدو نمیزنه خوشبختانه بچه هام هر دوشون  این رو هم با اشتها خوردن



این کیک یه کیک بزرگ در میاد که برای هشت تا ده نفر کافیه میتونین مواد رو نصف کنین و درستش کنین



مواد لازم:


شکر : 1 و 1/4 پیمانه (من شکر قهوه ای استفاده کردم)

روغن: 1 پیمانه

تخم مرغ بزرگ : 3 عدد

آرد چند منظوره: 3 پیمانه (من ارد سفید استفاده کردم)

جوش شیرین: 2 قاشق چای خوری

پودر دارچین: 1 قاشق چایخوری (میتوینن تا 2 قاشق چایخوری اضافه کنین اگه طعم دارچین دوست دارین)

پوره کدوحلوایی: 400 گرم (من 380 گرم پوره کدو حلوایی فریزری داشتم و همونو ریختم )

توی این پســـــت در موردش نوشتم 

نمک: 1/2 قاشق چایخوری

راستش این کیک ادویه زیاد داشت ولی من نریختم می تونین این ادویه مخصوص کدوحلوایی

pumpkin pie spice رو اینجا ببینین و اگه دوست داشتین به اندازه 2 و نیم قاشق چایخوری از این ادویه 

هم داخل کیک بریزین ولی من دیگه نریختم.


مواد لازم برای گاناش سفید:


شکلات سفید : 100 گرم

خامه صبحانه : 100 گرم

خامه فرم گرفته : 1 قاشق سوپ خوری (در صورت تمایل)

اگه از اون 1 قاشق سوپ خوری خامه فرم گرفته هم استفاده کنین گاناش رنگش سفید میشه

ولی اگه فقط همون خامه صبحانه رو بریزین رنگش شیری رنگ میشه ..من هم استفاده نکردم 




طرز تهیه:


فر رو روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنین و قالب بانت کیک 26 سانتی رو کاملا چرب کنین و

 کنار بزارین نیازی به ارد پاشی شدن نداره (من توی قالب 23 سانتی درست کردم)

توی یه کاسه سایز متوسط ارد و نمک و جوش شیرین و دارچین رو با هم یک بار الک کنین و کنار بزارین

توی یه کاسه بزرگ شکر رو روغن رو با همزن خوب بزنین تا یکدست بشه و بعد دونه

دونه تخم مرغ ها رو اضافه کنین و پس از هر بار ریختن هر تخم مرغ خوب بزنین تقریبا 1 دقیقه




حالا ارد و پوره کدو حلوایی رو به تناوب  تو 3 مرحله به مخلوط تخم مرغی اضافه کنین و خوب با هم مخلوط کنین

تا یک دست بشه ..اگه پوره رو مثل من فریز کردین بزارین کاملا باز شه و بعد استفاده کنین  

مایه اماده شده رو توی قالب چرب شده بریزین و بزارین توی فراز پیش گرم شده




به مدت تقریبی 45 دقیقه و یا تا زمانی که خلال از توش تمیز در بیاد و بعد از پخت 5 دقیقه توی قالب

بمونه و بعد انتقالش بدین روی توری تا خنک بشه




کیک باید کاملا خنک بشه و بعد روش گاناش بدین ...برای درست کردن گاناش سفید 

اول خامه صبحانه رو روی حرارت ملایم قرار میدیم تا از کناره ها شروع به جوشیدن کنه ولی نجوشه

یعنی دیدین داره حباب میزنه برش دارین و هم بزنین و بعد شکلاتهای سفید رو که بهتره رنده کرده باشین

بهش اضافه کنین و با ویسک مرتب هم بزنین تا با حرارت خامه شکلاتها اب بشه

حالا میتونین گاناش گرم (نه داغ) رو روی کیک بریزین ..زیر توری یه سینی بزارین 

که شکلاتهای اضافی بچکه روی سینی ..می تونین در 2 مرحله این کار رو انجام بدین تا گاناش بیشتر

خودشو نشون بده ..سری اول که ریختین 5 دقیقه بعد 1 دور دیگه بریزین...متاسفانه روز اول مهر من این کیک

رو درست کردم و دخترم از مدرسه اومده بود و کلی کتاب باید جلد می شد نشد از مراحل تهیه

گاناش عکس بگیرم ولی ایشالا یه پست اختصاصی برای گاناش خواهم نوشت




و در نهایت کیک خوشگلتون اماده خوردن میشه..کیک بافت منسجم و خیلی خوبی داره

برای عصرونه با شیر خیلی می چسبه نوش جون



۲ نظر:

  1. به به عجب کیکی شد ! خیلی عالی شادی جون ،دستتون درد نکنه .من خیلی کیک کدو حلوایی دوست دارم .نوش جونتون باشه عزیزم

    پاسخحذف

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...