کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ مهر ۸, سه‌شنبه

کوفته ترکی Kadin Budu Kofte



kadin budu kofte يكي ديگه از كوفته هاي تركيه اي ، 

ظاهرش شبيه كتلت هستش ولي طعمش متفاوته .

من این خوشمزه ها رو از زری جون پیج غذاهای متنوع در فیسبوک 

یاد گرفتم و درستشون کردم .


راستش شانسی بود چون برای ناهار برنجم رو که میخواستم آبکش کنم شفته شد :D

گذاشتم کنار و یه دور دیگه برنج آبکش کردم میخواستم عدس پلو درست کنم

مونده بودم با این برنج شفته ها چه کنم که به طور اتفاقی دستور زری جون رو دیدم


مواد لازم:


گوشت چرخ كرده : نيم كيلو 


پياز ريز خرد شده : ١ عدد 


تخم مرغ : ١ عدد


برنج : ١ فنجان قهوه خوري


زيره : ١ ق چاي خوري ( در صورت تمايل ) 


نمك ، فلفل ، من زردچوبه هم ريختم 


براي سوخاري كردنش :


آرد سفيد ، تخم مرغ ، پودر سوخاري






طرز تهیه:



برنج رو به صورت كته مي پزيم، نيازي به نمك و روغن نداره و ميذاريم تا سرد بشه 



گوشت چرخ كرده رو نصف مي كنيم ، به همراه دو سه قاشق آب توي تابه تفت ميديم ،



 نيازي به روغن نيست ، سپس پياز رو اضافه مي كنيم باز هم تفت ميديم ،



بعد ميذاريم اين مخلوط خنك بشه .در انتها همه مواد رو يعني گوشت تفت داده شده ، 



گوشت خام ، تخم مرغ ، برنج و ادويه هارو با هم مخلوط مي كنيم 







و خوب ورز ميديم ، اگه دو ساعت اين مايه رو توي يخچال استراحت بديم بهتره ،



بعد مايه آماده شده رو به شكل دلخواه فرم ميديم و اول توي آرد سفيد بعد توي



تخم مرغ  و در آنتها توي پودر سوخاري مي غلتونيم 








من توی نت که سرچ کردم دیدم این غذا رو با برنج هم سرو میکنن


ولی خوب من ترجیح دادم که برای شام با نون سرو کنم


نوش جون



۴ نظر:

  1. جالب بود عزیزم ،خوشمزه به نظر میاد . نوش جونتون باشه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ممنونم عزیزم جاتون خالی البته این از پستهای قدیمی هست

      حذف
  2. خوشمزه باید باشه ، خصوصا اینکه گوشتش رو تفت دادی ، نوش جونتون عزیزم :)

    پاسخحذف

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...