کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ تیر ۳, سه‌شنبه

چیز کیک شکلاتی




یکی از چیز کیک های مورد علاقه من چیز کیک شکلاتی هست

این هم یکی از دسرهایی بود که برای مهمونی درست کرده بودم

اگه شما هم مثل من عاشق شکلاتید در درست کردنش شک نکینید






مواد لازم

بیسکوییت دایجستیو   1 عدد

کره   100 گرم

خامه صبحانه یک بسته  200 میلی لیتری

پنیر خامه ای  200 گرم

شکلات تخته ای   100 گرم

شیر  سه چهارم    3/4  پیمانه

پودر کاکائو 1 قاشق غذاخوری

پودر ژلاتین   یک و نیم قاشق غذاخوری

شکر   5 قاشق غذاخوری




طرز تهیه



ابتدا   شیر رو داخل ظرفی بریزید و بجوشونید...

پودر کاکائو و شکلات تخت ای رو  داخل شیر بریزید

در اثر حرارت شکلاتها آب میشن ..اجازه بدید تا کاملا خنک بشه




در این فاصله می ریم سراغ درست کردن مواد دیگه ای چیز کیک

در ظرف جداگانه ای  پنیر خامه ای رو با همزن خوب هم بزنید 

و بعد از همزد شکر رو اضافه کنید و دوباره با همزن بزنید

از مواد بالا که حاوی شکلات و شیر و پودر کاکائو بود روی پنیر بریزید 

 و دوباره هم بزنید..

 پودر ژلاتین ذوب شده به روش بن ماری رو ابتدا می ریزیم 

بعد خامه رو اضافه می کنیم و بعد هم می زنیم

برای این کار من پودر ژلاتین رو با یک قاشق چایخوری شکر مخلوط می کنم

بعد حدود 1/4 پیمونه آب می ریزم روش و میزارم روی بخار کتری

تا شفاف بشه


 


من خودم این مرحله از کار یعنی اماده کرد پایه چیز کیک 

رو اول از همه اجام میدم..شما هم بهتره همین کارو بکنید 


بیسکوییتها رو  داخل غذاساز ریخته و کاملا پودرش کنید البته به غیر از غذاساز با

هر چیز دیگه ای که به فکرتون می رسه هم می تونید بیسکوییتها رو پودر کنید

کره آب شده رو روی بیسکوییتهای پودر شده بریزید


 


 ته قالب کمربندی رو کاغذ روغنی بیاندازید جوری که مقداری

 از کاغذ روغنی از کناره های قالب کمربندی بیرون بمونه

مخلوط بیسکوییت  و کره رو  داخل ظرف  کمربندی ریخته 

و خوب با نوک انگشتان دست مقداری

فشار بدید و صافش کنید و بگذارید یخچال تا  مواد خوب انسجام پیدا کنه


 


مایع چیز کیک رو روی روی بیسکوییتها  بریزید مایع چیز کیک باید 

در محیط بیرون از یخچال خنک شده باشه و الا گرمی مایع

 باعث میشه  کره داخل بیسکوییت آب بشه 

بگذارید داخل یخچال به مدت 5 تا 6 ساعت تا  مایع چیز کیک خوب ببنده 

بعد هم ظرف کمربندی رو باز کنید و به کمک کاغذ روغنی 

از  ظرف کمربندی خارج کنید و به ظرف سرو منتقل کنید و کاغذ

زیرش رو از یه سمت پاره کنید و از زیر چیز کیک خارج کنید

تا اینجای کار من از عکسهایی که سری قبل این چیز کیک رو درست کرده بودم استفاده

کردم...همونطور که مشخصه قالب قبلی به شکل قلب بود

وقتی چیز کیک خودشو گرفت و از قالب در اوردید می تونید روش رو به دلخواه

تزیین کنید...من از گیلاس و بیسکوییت استفاده کردم

با کمی پودر نارگیل و پودر پسته






برای دور چیز کیک هم از بیسکوییت استفاده کردم...البته همینجوری ساده هم خوشگله

نوش جون


۱ نظر:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...