کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۶, سه‌شنبه

ترش کباب



این خورش خوشمزه یکی از غذاهای

مورد علاقه دخترمه...

هربار که ناهار اینو درست میکنم  واقعا

خوشحال میشه...و می گه آخ جون غذای مورد علاقه ام.

البته  از این آخ جون فقط آب خورش و سیب زمینی رو 

میخوره و به مرغ لب نمی زنه کلافه







مواد لازم برای 4 نفر:

مرغ : 2 تا رون کامل یا کلا 4 تکه

پیاز: 1 دونه

رب گوجه

نمک و فلفل و زرچوبه، دارچین

آب نارنج یا آبغوره

سیب زمینی

گوجه فرنگی

بادمجان قلمی


طرز پخت:

تکه های مرغ رو نمک و فلفل و زرچوبه می زنم و میذارم با آب و یه پیاز  بپزه

بعد اطرافش رو خوب سرخ می کنم...




 و رب و ادویه ها رو می ریزم و تفت میدم..

آب مرغ رو  اضافه می کنم به اندازه 2، 3 لیوان و مرغها رو توش

می چینم و درش رو میذارم تا با هم قل بزنن

تو این فاصله سیب زمینی رو  خلال می کنم،

 گوجه هم نصف یا 4 قاچ و همراه بادمجون 

سرخ می کنم

هر از گاهی مرغ رو زیر و رو می کنم و آب نارنج رو اضافه می کنم 

تا خوب مزه بگیره..

گوجه و بادمجون سرخ شده رو هم روش می چینیم و سیب زمینی

 رو هم میشه روش چید هم اینکه

موقع سرو کنارش گذاشت که اینجوری نرم نمیشه توی سس..

.که من به خاطر دخترم جدا میزارم و نمیزارم نرم شه. 

با کته و ماست و سبزی خوردن حسابی می چسبه .نوش جونتون..


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...