کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ اردیبهشت ۲۰, شنبه

کتلت لپه



این کتلتهای خوشمزه رو تو فیسبوک از خانم فلور احدی عزیز یاد گرفتم

اینکه توی مواد مورد نیازش از خامه استفاده شده بود برام تازگی داشت و

جالب بود..این بود که دست به کار شدم و سریع آماده اش کردم

با تشکر از فلور جون و دستور خوبشون




مواد لازم:


گوشت چرخ كرده   300g

سيب زمينى نيمه پخته  2 عدد بزرگ

 "كمى خنك شده و بعد رنده شود"

لپه پخته شده و پوره شده 4 ق غ 

تخم مرغ 1 يا 2 عدد 

پياز يك عدد متوسط ( بهتر است بعد از رنده كردن آب آن گرفته شود ) 

رب فلفل يك ق غ 

زعفران پودر شده. 1/2 ق چ 

پودر خردل 1/2 ق چ 

خامه معمولى 2 قاشق غذاخورى 

كنجد 2 ق غ 

نمك و فلفل   

پودر سوخارى براى داخل مواد 2 ق غ




پودر سوخارى براى غلتاندن كتلتها. به ميزان نياز 




طرز تهیه:




سيب زمينى را خيلى زياد نپزيد سعى شود

 كه وسط آن كمى سفت باشد و بعد از اينكه كمى از حرارت افتاد

 آنها را با رنده درشت رنده كنيد و اجازه دهيد تا كاملاً خنك شود

 و بعد به مواد اضافه كنيد چون سيب زمينى اگر گرم 

به مواد اضافه شود باعث شل شدن و وا رفتن كتلت ميشود .




همه مواد را با هم تركيب كرده و خوب ورز ميدهيم

 و مدت حداقل دو ساعت داخل يخچال قرار دهيد .

بعد هم در دست فرم دهيد و در پودر سوخارى بغلتانيد






 و با حرارت متوسط سرخ كنيدحتماً كتلت را با حرارت متوسط 

سرخ كنيد چون حرارت ملايم كتلت را شل ميكند 

و شايد كتلت شما وا برود ...



نكته :

رب فلفل ربيه كه از فلفل هاى قرمز تند ،

 يا تركيب فلفل قرمز و گوجه فرنگى تهيه ميشه ...

 و در صورت دسترس نبودن آن ميتوانيدحذف كنيد ....

خامه موجب لطافت بافت گوشت در كتلت ميشود .


من کمی در میزان مواد دست بردم میزان گوشت رو کمتر 

و لپه رو بیشتر کردم و چون رب فلفل نداشتم 

فقط از فلفل قرمز استفاده کردم و برای سرخ کردن 

هم دوباره توی پودر سوخاری نغلتوندم

و همینجوری سرخ کردم

۴ نظر:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...