کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ اردیبهشت ۳۱, چهارشنبه

رزت دارچینی



گاهی برای راهی کردن عزیزی آش پشت پا می پزیم

گاهی هم مثل من شیرینی درست می کنیم

مهم نیست شیرینی هست یا آش..مهم اینه که  بگیم عزیز راه دورم 

سفرت سلامت..شاد باشی و سلامت

این رزت های دارچینی رو امروز صبح برای دختر خالم پختم و براش بردم

امیدوارم خوششون اومده باشه و لذت ببرن




مواد لازم:

آرد     150 گرم

دارچین        نصف ق چ 

کره نرم شده    100 گرم

پنیرخامه ای    50 گرم

شکر    90 گرم

وانیل        1/8 ق چ

زرده تخم مرغ     1 عدد

شکلات چیپسی     به میزان لازم جهت تزیین




طرز تهیه:

فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کنید

کره/پنیرخامه ای/شکر را با همزن برقی خوب بزنید

 تا به شکل کرم در آید..




زرده تخم مرغ را همراه وانیل به آن افزوده و مخلوط کنید




آرد و دارچین را هم با هم مخلوط کرده و به مواد بالا اضافه نمایید 





مواد آماده شده را داخل قیف با ماسوره شکوفه ریخته و با فاصله 2 سانتی متر

از همدیگر روی سینی که از قبل کاغذ روغنی انداخته و کمی چرب

کرده اید قرار دهید و روی هر کدام یک شکلات چیپسی بگذارید

و درون فری که از قبل گرم کرده اید به مدت 15 تا 20 دقیقه قرار دهید تا 

کمی طلایی شود




این مواد کمی سفت هست ...بهتره از شکوفه ای استفاده کنید که  زیاد ریز نباشه 

تا مواد راحتتر بیاد بیرون...من یه کوچولو از مواد رو نگه داشتم 

و با دست یه گل رز و یه برگ درست کردم 

خمیرش اینقدری سفت هست که بشه بهش حالت داد




این شیرینی رو تقدیم می کنم به دختر خاله عزیزم که برای همیشه 

داره از ایران میره ..این تک گل هم مخصوص براش درست کردم

امیدوارم خوششون اومده باشه شما هم درست کنید و لذت ببرید از بوی کره و دارچین

نوش جون


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...