کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ خرداد ۴, یکشنبه

کوکی کره ی بادام زمینی کنجدی




با تشکر از ارغوان عزیزم از وبلاگ غذای دلخواه  بابت دستور خوبش 

این کوکی های کنجدی بسیار مقوی و خوشمزه برای همه سنین هست

گزینه خیلی مناسبی برای شیرینی های عید هم میتونه باشه

میتونید سایزش رو کوچیکتر در نظر بگیرید تا راحتتر خورده بشه

نوش جونتون




مواد لازم :



پودر شکر ¾ پیمانه (از نظر من میشد کمترش هم کرد)


کره ی بادام زمینی 3 قاشق غذا خوری 


روغن مایع ¾ پیمانه 


وانیل ½ قاشق چایخوری


آرد 3 پیمانه (برای من 2 پیمونه سر پر کافی بود)

مقداری کنجد برای تزئین 



طرز تهیه:

 فر را روی حرارت 180 درجه سانتیگراد روشن کنین .

 سینی فر را چرب کرده و کاغذ روغنی بندازین.

 پودر شکر و کره بادام زمینی با همزن می زنیم تا یکدست شود .

 کم کم روغن مایه و وانیل اضافه می کنیم و هم میزنیم

 تا مایه یکدست به دست بیاریم .



 آرد رو کم کم اضافه میکنیم و با قاشق بزرگ مخلوط کنین تا جائیکه

خمیری بدست بیاد که به دست نچسبه ، من از 2 پیمونه استفاده کردم ،

بیشتر دیگه نزدم که شیرینی بعد از پخت سفت نشه .






 از خمیر گلوله هایی به اندازه ای که دوست دارین بردارین ،

چون این شیرینی شکل و اندازه اش داخل فر تغییری نمیکنه ،

درون کنجد می غلطونیم و بعد داخل سینی فر قرار میدیم .



 سینی رو به فر منتقل میکنیم برای حدود 20 دقیقه . 

این کوکی ها توی فر کمی روش ترک میخوره و خوشگل تر میشه

من با این سایز تقریبا اندازه یه گردوی کوچیک

37 تا کوکی خوشمزه داشتم




برای عصرونه گزینه مناسبی هست با چای

و همونطور که گفتم گیاهخواران عزیز هم می تونن 

با خیال راحت مصرف کنن و نوش جون

ارغوان جون بازم ممنونم از دستور خوبت عزیزم



۲ نظر:

  1. با عرض سلام خدمت شما شادی خانوم.من این کوکی خوشمزه رو طبق دستور شما درست کردم و خیلی خوشکل و خوشمزه شد.بخصوص اون ترکهای زیباو جالبه بگم به طوراتفاقی واسه من هم 37 تا کوکی شد.خواستم ازتون تشکر کنم.مرسی عزیزم.فقط میشه بگین طرز نگهداری اون به چه صورته؟توی ظرف دربسته در جای خشک یا یخچال؟ممنون میشم جوابمو سریع بدین.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام عزیزم خیلی خوشحالم دوست داشتین / گلم بله توی یه ظرف در بسته تو جای خنک میتونین نگه دارین ولی تو یخچال نزارین خوب می مونه نگران نباشین
      خوشحال میشم عکسش رو توی فیسبوک برام ارسال کنین به پیج فیسبوک یامی مامی نوش جونتون

      حذف

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...