کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ اردیبهشت ۲۸, یکشنبه

کیک سیب زمینی



کیک سیب زمینی یکی از کیک های غذایی خوشمزه است 

مواد داخلش می تونه بسته به  ذایقه عوض بشه

من اون چیزهایی که خودم توش ریختم رو می نویسم




مواد لازم:


تخم مرغ درشت    2 عدد (اگه کوچیک بود 3 تا)

ماست معمولی     نصف پیمانه

روغن مایع  نصف پیمانه

فلفل دلمه ای    1/4 پیمانه

سبزی معطر (تره/جعفری/شوید)    1/4 پیمانه

سیب زمینی پخته (وسطش کمی سفت باشه اشکالی نداره چون بعدا میره توی فر)    2 پیمانه

پیاز تفت داده شده   1/4 پیمانه

هویج پخته   1/4 پیمانه

پنیر سفید معمولی    1/2 پیمانه

سوسیس    1 پیمانه

آرد    2 پیمانه

بیکینگ پودر   2 ق چ

نمک و فلفل به میزان لازم

اگه پنیرتون شور هست برای زدن نمک محتاط باشین


طرز تهیه:


در یک ظرف تخم مرغها را بشکنید و با چنگال خوب بزنید

بعد به ترتیب ماست /روغن مایع/فلفل دلمه ای/سبزیهای معطر

سیب زمینی های نگینی خرد شده ی پخته /پیاز و هویج خرد شده 

پنیر و سوسیس و نمک و فلفل را اضافه کنید ...و خوب با هم مخلوط کنید

در این مرحله بکینگ پودر و ارد را با هم مخلوط کرده و کم کم به مواد اضافه کنید

و با قاشق هم بزنید تا خمیر نسبتا سفتی بدست آید

قالبی را اتخاب کنید ...که میتواند وسط سوراخدار و یا گرد و یا حتی 

تابه معمولی باشد..کف آنرا کمی با روغن چرب کنید

مایع کیک را در قالب بریزید و با پشت قاشق روی ان را صاف کنید




فر را از قبل گرم کنید و کیک را حدود 45 دقیقه تا 1 ساعت 

در دمای 120 درجه سانتی گراد در طبقه وسط بپزید

بعد از آن گریل را روشن کنید و 10 دقیقه زمان دهید تا روی کیک برشته شود




بعد از پخت روی توری قرار دهید تا خنک شود بعد از می توانید برش بزنید 

و با سس گوجه فرنگی تزیین کرده و میل نمایید

نوش جان


۸ نظر:

  1. فکر کنم طعمش عالی باشه ممنون

    پاسخحذف
  2. بله عزیزم..البته مواد میانی رو به دلخواه خودتون میتونید تغییر بدبد

    پاسخحذف
  3. دستتون درد نکنه منهم فکر میکنم خیلی خوشمزه باشه وهمه دوست داشته باشن از زحمات
    شما بسیار متشکرم عزیزم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خواهش میکنم قابلی نداشت بله همینطوره تقریبا همه پسند هستش

      حذف
  4. خداییش عکسه واقعیه؟ یعنی جسارتن تصویر دست پخته خودتونه؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. تمام کارهای وبلاگم عکسهاش مال خودمه دوست عزیز

      حذف
  5. افرین به این همه مهارت من که خیلی خوشم امد حتما درست میکنم حتی اگر به خوبی مال شما نشه

    7

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نوش جونتون عزیزم خوشحال میشم عکسش رو برای من هم بفرستین توی البوم هنرمندان پیج بزارم

      حذف

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...