کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ اردیبهشت ۲۹, دوشنبه

نان موز دارچینی



جدیدا خیلی به پختن نون علاقه مند شدم 

اصلا بوش که می پیچه توی خونه آدمو مست می کنه..اگه درست نکردین

توصیه می کنم درستشون کنین تا شما هم این حس رو تجربه کنین





مواد لازم:

آرد           185 گرم یا 1 و 1/4 پیمانه

پودر دارچین   1 ق چ

کره     20 گرم

شکرقهوه ای   100 گرم(نصف پیمانه)

تخم مرغ    1 عدد

موز رسیده     1/2 پیمانه پوره شده

شیر   نصف پیمانه

بکینگ پودر    1 ق چ

خلال بادام   در صورت تمایل برای تزیین



طرز تهیه:


فر را روی حرارت 200 یا 220 درجه سانتی گراد گرم کنید

کف قالب مستطیل شکلی را کاغذ روغنی بیندازید و چرب کنید

آرد را با بکینگ پودر در کاسه ای الک کنید و به آن دارچین و کره را اضافه کنید و کره را

به خورد آرد دهید 

تخم مرغ/شیر/شکرو موز را ریخته و خوب مخلوط کنید




مایه را داخل قالب ریخته و در فر به مدت تقریبی 30 دقیقه قرار دهید تا مغز آن پخته شود




بعد از پخت مدتی صبر کنید و بعد نان  را روی میله فلزی خنک کنید و بعد برش بزنید




برای سرو میتوانید از پنیر خامه ای که با مقداری خامه نرم کرده اید به همراه 

عسل استفاده کنید..که با این نان بسیار لذیذ خواهد شد




من حدود 10 دقیقه مونده به پایان پخت نون رو بیرون آوردم و روش رو خلال بادام 

پاشیدم و دوباره منتقل کردم به فر ..اینجوری خلالها بو داده میشن 

و طعم بهتری می گیرن

ولی کلا می تونین حذفش کنین...




این نون برای صبحونه و عصرونه بسیار مناسبه...توصیه می کنم برای بچه ها تهیه 

کنین و به صورت گرم همراه خامه و عسل بدید نوش جون کنن

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...