کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ خرداد ۱۴, چهارشنبه

کباب تابه ای ادویه دار



میدونم که همتون این غذای تنبلونه ی خوشمزه رو بلدین...

از اونجایی که من عاشق ادویه جات هستم

 (نه زیاد که طعم ادویه غالب بشه)

این غذا رو با اندکی دخل و تصرف و افزودن ادویه های خوش بو و خوش طعم 

خوشمزه ترش کردم




مواد لازم :

گوشت چرخکرده 400 گرم بهتره 2 بار چرخ بشه 

پیاز 1 عدد کوچک ( رنده شده و اب گرفته  )

سماق  به میزا لازم  برای روی غذا هنگام مصرف

نمک و فلفل به میزان لازم 

زردچوبه  و فلفل قرمز به میزان لازم 

پودر تخم گشنیزو پاپریکا  به میزان لازم

ادویه کبابی  به میزان لازم

من مقدار ادویه ها رو ننوشتم چون سلیقه ای هست و می تونید اصلا نریزید

 و یا  بعضی هاش رو بریزید 

ولی توصیه میکنم ادویه کبابی رو حتما بریزید...

این ادویه ها در مارک های مختلف توی سوپر مارکتها به فروش میرسه...

مال من مارک "شاهسوند" هست که خیلی کباب رو خوش طعم میکنه

من ادویه کبابی رو بیشتر ریختم ولی از بقیه ادویه جات همه با هم

یه قاشق مربا خوری ریختم


طرز تهیه:


گوشت را به همراه پیازرنده شده و اب گرفته  و تمام ادویه جات

(بجز سماق ) خوب مخلوط کنید و ورز بدید .

حالا از مواد گوشتی مقداری بردارید و توی دست فرم دهید و توی روغن داغ سرخ کنید.

فقط حواستون باشه گوشت موقع سرخ شدن خودشو جمع می کنه...

پس اندازه اش رو طوری بگیرید که بعد از جمع شدن اندازه دلخواهتون در بیاد

 و با پلو و گوجه سرخ شده نوش جان کنید...هنگام مصرف روی کباب ها و برنجتون بپاشید 

یه تیکه کره هم لا به لاش بدید که دیگه محشره...نوش جون




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...