کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ آذر ۱۱, سه‌شنبه

زیتون پرورده



زیتون پرورده چاشنی مورد علاقه من و همسرم هستش که کلا 2 روز بیشتر توی خونه ما دووم نمیاره 

من تقریبا هر ماه درستش میکنم و خیلی دوست داریم 


بخصوص با غذاهای شمالی مثل باقلا قاتوق و سیر قلیه و میرزا قاسمی خیلی خوشمزه 

میشه هر چند که من با هر غذایی این ساید دیش رو می پسندم.

با کلیک بر روی اسامی به دستورشون می رسید.


مواد لازم :


زیتون سبز : 500 گرم

رب انار : یک سوم پیمانه(من معمولا رب الوچه می ریزم)

دانه انار ترش : یک دوم پیمانه

چوچاق و خالواش تازه : 2 قاشق سوپخوری

در صورت دلخواه کمی نعنا

آب انار ترش : 1 پیمانه

مغز گردو : 250  گرم

گلپر : به مقدار لازم

سیر : 4یا 5 حبه (بسته به ذایقه کمتر یا بیشتر میشه ریخت)





اگه ﭼﻮﭼﺎق و خالواش   ﮐﻪ ﻧﻮﻋﯽ سبزی ﻣﺤﻠﯽ گیلان هست  در دﺳﺘﺮس ﻧبود،

می تونید از ﻧﻌﻨﺎ استفاده کنید.

 از سبزی های خشک هم به جای سبزی تازه برای تهیه زیتون پرورده می تونین

استفاده کنین ولی زیتون پرورده با سبزی تازه طعم بهتری داره.


بجز چاشنی ها تمام موادی که برای این ساید دیش خوشمزه نیاز داریم 

توی این عکس مشخصه



طرز تهیه :


هسته زیتون ها رو جدا می کنیم. در صورتیکه زیتون ها  شور بودند،

یک ساعت در آب سرد بخوابونین تا شوریشون گرفته بشه.

مغزگردو ها رو آسیاب می کنیم .من همیشه مغز گردو رو با سیر مولینکس میکنم.




چوچاق و خالواش رو خوب شسته و کاملاً ریز خرد و یا چرخ می کنیم.

 زیتون ها را در کاسه ای گود می ریزیم و مغز گردوی آسیاب شده

 و سبزی های خرد شده را بهش اضافه میکنیم..اگه سیر رو با مغز گردو 

چرخ نکردین سیر را بکوبین یا رنده ریز کنین و بعد

 به همراه آب انار، رب انار، دانه انار ترش و گلپر

به مواد داخل کاسه اضافه کرده و با هم خوب مخلوط می کنیم.

زیتون پرورده خوشمزه تون رو به مدت 2 ساعت در یخچال بزارین  تا خوب جا بیفته

 زیتون پرورده آماده شده رو میتونین دریک ظرف در بسته به مدت طولانی

در یخچال نگهداری کنین. نوش جون :)


۶ نظر:

  1. وای شادی جون ، چه کردی ! دلم غش رفت ! خیلی هوس انگیزه عکس هاش هم بسیار زیباست

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ممنونم عزیز دلم چشمات زیبا میبینه این که خیلی راحته من یه مشت زیتون هم داشته باشم فوری تبدیلش میکنم به زیتون پرورده :)))
      ایکاش میشد بفرستم کمی برات

      حذف
  2. بزن منو بکشششششش راحتم کن
    شادی بد جور جنایات کردی :))))))))))))))

    پاسخحذف
  3. سلام دوست مهربون

    من از وبلاگ خوشمزه و هیجان انگیزتون بازدید کردم. راستش ما یه سایت داریم به اسم مامانپز که کارش اینه که غذاهای خوشمزه خونگی مامان های مهربون رو که تو منزلشون میپزن به دست مشتریان میرسونه. ما الان در تهران فعالیت میکنیم. میخواستم بدونم شما سفارش هم قبول میکنید؟
    شماره تماس: 66084924
    mamanpaz@gmail.com

    پاسخحذف

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...