کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ آذر ۱۸, سه‌شنبه

انار پلو


یه پلوی خوشمزه برای سفره یلدا این انار پلوی خوش رنگ و لعابه که من برای اولین بار درستش کردم

پلوی خیلی خوشمزه و راحتی هست تنها کار وقت گیرش دونه کردن انار هاشه که وروجکتون هم کل خونه رو باهاش 

پوشش میده و تا یه هفته باید از جای جای خونه دونه انار جمع کنین ...:))))))))))


مواد لازم:


سینه مرغ : 2 عدد (من از رون و سینه با هم  استفاده کردم)

پیاز خرد کرده: 1 عدد

برنج :300 گرم

پیاز داغ : 2 قاشق سوپ خوری

گشنیز خرد کرده : 150 گرم

خلال پسته :90 گرم

دانه یک عدد انار درشت

زعفران حل کرده :3 قاشق سوپ خوری

روغن : به میزان لازم

نمک و فلفل و زردچوبه : به میزان لازم



طرز تهیه: 


مرغ ها رو به همراه پیاز و زردچوبه و نمک می پزیم و بعد مرغ ها رو ریش ریش میکنیم 

من سینه مرغ رو ریش کردم و رون رو نگه داشتم برای سرخ کردن کنار غذا که خوشگلتر بشه

برنجتون رو که از قبل خیس کردین ابکش کنین و کنار بزارین

پیاز داغ و گشنیز و مرغ و خلال پسته و دونه های انار رو توی ماهیتابه بریزین و با مقداری روغن با هم تفت بدین




من مقداری از دونه های انار و خلال پسته ها رو نگه داشتم برای تزیین روی غذا چون دونه های انار 

در اثر حرارت رنگشون سفید میشه و قرمز باقی نمی مونه ..حال یه دیگ مناسب رو 

انتخاب کنین و کفش رو روغن بریزین و لا به لا برنج و مواد دونه اناری و مرغ رو به هم مخلوط کنین

و بزارین به مدت تقریبی 45 دقیقه دم بکشه ..بعد از این مدت می تونین مخلوط روغن و زعفران دم کرده

رو روی برنج بپاشین و بزارین 5 دقیقه دیگه با هم دم بکشن 

ولی من همیشه زعفرون رو جدا با مقداری برنج دم کشیده مخلوط می کنم و وقتی توی دیس کشیدم

روی برنج می پاشم ..بعد از پخت برنج رو توی دیس بکشین و با مقداری دونه انار و خلال پسته 

تزیینش کنین ...همونطور که گفتم من مقداری از مرغ ها رو دیگه ریش نکردم و با کمی روغن سرخ 

کردم و در کنار دیس پلو چیدم ..یلدای خوبی داشته باشین ...نوش جون


۴ نظر:

  1. یعنی یکی از اون پولهایی که آدم از دیدنش سیر نمیشه همین پلو هست
    واسم جالب بود که سبزی هم دشت اون هم از نوع گشنیزش :))
    نوش جان

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اره گیلدا جون من دستورات مختلفی از این داشتم یکی اش توش خلال بادوم هم داشت و سیر
      در هر صورت خیلی دوستش داشتم خوشگل و خوش طعمه

      حذف
  2. خیلی دستور خوبیه ، من تا حالا امتحان نکردم ، وسوسه ام کردی که درست کنم ، خصوصا اینکه گشنیز داره ، به به ، عالی شده ، نوش جونتون

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ممنونم رزی جون منم اولین بار بود درست میکردم و خیلی خوشم اومد هم از قیافش و هم طعمش

      حذف

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...