کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ آذر ۱۸, سه‌شنبه

کیک شکلاتی با انار



این کیک خیلی ساده و خوشمزه است و گزینه مناسبی برای شب یلدا می تونه باشه



قبل از شروع بگم که من همه مواد رو نصف کردم تا یه کیک کوچیک داشته باشم ..من توی قالب بانت

کیک درستش کردم ولی شما میتونین توی قالب لوف یا قالب گرد ساده هم درستش کنین.


مواد لازم:


شکر : 2 پیمانه سرخالی

تخم مرغ : 2 عدد

مارگارین : 150 گرم

شیر: 1 و 3/4 پیمانه

آرد : 3 پیمانه

بیکینگ پودر : 3 قاشق چای خوری

پودر کاکایو: 4 قاشق چای خوری


مواد لازم برای روی کیک :


شکلات تخته ای : 200 گرم

شیر: 3 قاشق سوپ خوری

انار دان شده : 1 عدد





طرز تهیه:

شکر و تخم مرغ رو با همزن بزنین تا کرم رنگ بشه ...بعد اروم اروم در حال هم زدن مارگارین

رو اضافه کنین و با هم مخلوط کنین



حالا شیر رو اضافه میکنیم و با همزن میزنیم ..آرد و بکینگ پودر و پودر کاکایو رو با هم مخلوط

کرده و الک میکنیم و کم کم به مواد اضافه می کنیم و باز هم با دور کند همزن

میزنیم ...قالب موردنظرتون رو چرب کنین



مایه اماده شده رو توی قالب چرب شده بریزین و چند تا ضربه به قالب بزنین تا هوای داخلش 

بیرون بیاد به این صورت که قالب رو بلند کنین و ضربه بزنین به زمین

قالب رو در فر از پیش گرم شده با حرارت 190 درجه سانتی گراد قرار میدیم  به مدت 

تقریبی 45 تا 50 دقیقه قرار بدین .




با یه خلال چک کنین تا از پختش مطمین شین اگه چیزی به خلال نچسبیده بود یعنی کیک اماده است 

بعد از پخت قالب رو خارج کنین و بزارین 10 دقیقه داخل قالب کیک خنک بشه 

بعد از قالب در بیارین و روی توری خنک کنین 

برای اماده کردن رویه هم شکلاتها رو به روش بن ماری اب کنین و سه قاشق شیر رو 

بهش اضافه کنین و خوب مخلوط کنین و وقتی کیک کاملا خنک شد روی کیک بریزین

و وقتی هنوز شکلات گرم هست دونه های انار رو روش بپاشین تا بهش بچسبه


۸ نظر:

  1. شادی جون بدجور رفتی تو کار انار ااااااااااا
    این تصویر بزاق دهانم رو به تراوش و داشته
    چه ادبی گفتم :))))))))

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. به خاطر شب یلداست گیلدا جون گفتم بد نیست منوی شب یلدا رو کم کم به وبلاگم اضافه کنم
      ما که هر وقت میایم وبتون بزاق ترشح میکنیم :)))
      این به اون در :)))))))

      حذف
  2. بسیار عالی و هوس انگیز عزیزم ، عکسات رو خیلی دوست دارم ، نوش جونتون

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ممنونم عزیزم جاتون خالی هر چند که انار من دانه های دلش پیدا نبود و میتونست سرخ تر از این باشه
      خودم زیاد عکسهاشو دوست نداشتم به خاطر انارها

      حذف
  3. وای که چقدر عالی و هوس انگیزه ، اصلا با آدم حرف می زه . دست گلت درد نکنه و نوش جونتون .چقدر این عکس آخری رو دوست دارم !

    پاسخحذف

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...