کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ مرداد ۲۵, شنبه

مافین کاکایو و پنیر خامه ای



براتون یه مافین پنیری خوش طعم آوردم که خیلی ترکیبش رو پسندیدم

ترکیب کاکایو و پنیر خامه ای محشر بود شیرینی اش کاملا به اندازه است..توصیه من استفاده از پنیر خامه ای 

کم نمک یا پنیر ماسکارپونه است


موادلازم برای تهیه مایه میانی:


پنیر خامه ای:   160 گرم (من از ماسکارپونه استفاده کردم)

تخم مرغ درشت : نصف یک عدد

وانیل :1/8 قاشق چایخوری

پودر شکر : 30 گرم


مواد لازم برای خمیر مافین:


روغن مایع : 70 گرم

آب خنک : 260 گرم 

سرکه معمولی: 15 گرم

آرد :225 گرم

پودر کاکایو :20 گرم

جوش شیرین :5 گرم

نمک : 1/8 قاشق چای خوری

شکر دانه ریز:  160 گرم

وانیل : 1/8 قاشق چای خوری


مواد لازم برای رویه مافین:


شکلات چیپسی یا بادام پرک : مقداری






طرز تهیه:


فر رو با حرارت 175 درجه سانتی گراد روشن کنین

برای تهیه مواد میانی تمام مواد لازم رو در ظرفی بریزین و با دور متوسط همزن حدود 2 دقیقه بزنین

وقتی مواد کاملا یک دست شد بزاریدش کنار





برای تهیه خمیر مافین نیازی به همزن ندارین 

برای تهیه اش توی یه ظرف تمام  مایعات دستور رو بریزین

توی یه ظرف دیگه ارد و کاکایو و جوش شیرین رو با هم مخلوط کرده و چند بار الک کنین

بعد  نمک و شکر و وانیل رو هم به اون اضافه کنین و با هم مخلوط کنین




توی قالبهای مافین کپسول کاغذی بزارین و از مواد کاکایویی توش بریزین بعد هم به اندازه 1 قاشق

مربا خوری از مواد پنیری روی اون بدین طوری که نیمی از قالب مافین پر بشه

در نهایت هم روش رو مقداری خلال بادام یا چیپس شکلات و یا بادام پرک بریزین

و بزارین توی فر تا به مدت تقریبی نیم ساعت بمونه

بعد از این مدت با یه خلال چک کنین و وقتی تمیز در اومد مافینها رو از فر خارج کرده و روی توری 

خنک کنین..با این میزان مواد شما حدودا 15 تا مافین خواهید داشت

هم با چای و هم با شیر خیلی گواراست نوش جون



۲ نظر:

  1. خیلی عالی شده شادی جونم ، دست گلت درد نکنه و نوش جونتون باشه عزیز دلم <3
    من قبلا پنیر خامه ای با کاکائو رو تو براونیز پنیری امتحان کردم و دوست داشتم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نوش جون منم خیلی دوسش داشتم هر چند عکسهاش خوب نشده به دلم نمی شینه

      حذف

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...