کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ مرداد ۲۰, دوشنبه

نخود پلو با گوشت



امروز تصمیم داشتم شوید پلو درست کنم.

ولی چند روز پیش برای سالاد الویه یه قوطی کنسرو نخود فرنگی 

خریده بودم و باقیش تو یخچال مونده بود...

به ذهنم رسید که باهاش نخود پلو درست کنم و ببینم چی میشه..

که شد این پلوی خوشمزه که با گوشت سرو کردم



دوستای خوبم این غذا یکی از غذاهایی هست که من قبل از اینکه وبلاگ بسازم آماده کرده 

بودم برای همین هم میزان مواد اولیه رو دقیقا یادم نیست که چقدر 

ریختم ...من روش کار رو براتون شرح میدم شما کدبانوهای عزیز بسته به تعداد

افراد خانواده تهیه کنین تا سر فرصت من میزان مواد رو 

دفعه بعد که درست کردم دقیق براتون بنویسم





برای درست کردنش دقیقا مثل شوید پلو عمل کردم

 یعنی برنج رو خیسوندم و آبکش کردم

شوید ها رو با کره کمی تفت دادم و کنسرو نخود فرنگی رو

 هم بهش اضافه کردم و با هم کمی تفت دادم





گوشت رو با مقداری آب یه برش کیوی و یک پیاز کوچیک به همراه 

اویشن و فلفل و زردچوبه و دارچین پختم 

و در اواخر پخت بهش نمک زدم و 

رب و آبلیمو اضافه کردم..و گذاشتم سس کمی غلیظ بشه




بعد برنج رو با شوید و نخود فرنگی مخلوط کردم 

و روی برنج رو با ته قاشق

 چند تا سوراخ ایجاد کردم که خوب دم بکشه و

 با دمکنی درش رو بستم و گذاشتم برنج دم بکشه




در هنگام سرو گوشت رو در کنار غذا سرو کردم

فکر میکنم با ماهیچه خوشمزه تر هم بشه...با مرغ هم میتونین سرو کنین

نوش جون




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...