کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ مرداد ۲۳, پنجشنبه

Special Turkish Salad



این سالاد ساده و خوشمزه ترکی رو از دوست خوبم آسیه جون از وبلاگ خانم مارپل 

یاد گرفتم که خیلی دوست داشتمش..زمستون اینو زیاد درست می کنم برای وقتهایی که عذاب وجدان

پرخوری زیاد منو میگیره این سالاد رو درست می کنم و به خودم امید می دم 

که فاصله ای تا خوش اندام بودن  نیست :))))))


وجود سماق خوشمزه تر می کنه سالاد رو من بعد از عکس گرفتن یادم اومد سماق اضافه نکردم


مواد لازم:


خیار

گوجه

کاهو

کلم برگ سفید

کلم برگ بنفش

هویج رنده شده(رنده درشت)

فلفل دلمه ای رنگی

آبلیمو

رب انار ملس

سماق

روغن زیتون

نمک

پودرفلفل قرمز

انار دون شده مقداری



طرزتهیه:



مقدار مواد رو ننوشتم چون سلیقه ای هست.

 با کمی چشیدن میتونیدچاشنی  مواد رو درست ترکیب کنید.

در فصل هایی که انار در دسترس نیست می تونید حذفش کنید






 ابتدا هویج را با رنده درشت رنده کنیدبعد فلفل دلمه ای رنگی , 

 خیار,گوجه,کاهو,کلم ها, رو بصورت نگینی خورد کنید

 ودر یک کاسه بزرگ بریزیدو 1 ق غ آبلیموی تازه و2 ق غ روغن زیتون

 وکمی نمک وفلفل قرمزروی مواد بپاشیدوخوب مخلوط کنید.





 بعد مقداری ازسالاد رو برداشته ودر ظرف مورد نظر بریزید

 ومقداری (نصف ق چ)سماق روی آن بپاشید

 بعد 1تا2 ق غ رب انار ملس(بسته به اندازه مواد)رو روی سالاد بریزید 

وکمی انار دون شده هم برای تزیین روی سالاد بریزید ونوش جان کنید.

نوش جون 


۱ نظر:

  1. به به ،خیلی عالیه شادی جون ،دست گلت درد نکنه . باید این رو هم امتحان کنم ،خیلی خوب به نطر میاد عجب رنگ های قشنگی داره .آدم روحش شاد می شه

    پاسخحذف

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...