کل نماهای صفحه

۱۳۹۴ شهریور ۱۴, شنبه

مربای هویج



مربای هویج من کم آب و غلیظه . میشه هویج ها رو به صورت گل در اورد

میشه با رنده درشت رنده کرد ولی من بنا به سلیقه خانواده کاملا پوره شده ترجیح میدم.


مواد لازم:


هویج : نیم کیلو

شکر : 400 گرم

آب :250 گرم

هل : دو عدد

گلاب : 1 قاشق مربا خوری

آب لیموی تازه : 1 قاشق مربا خوری

پودر ژلاتین: مقداری (در صورت تمایل)


استفاده از هل و گلاب و پودر ژلاتین سلیقه ای هست 

من تقریبا توی همه مرباها استفاده میکنم .




طرز تهیه:


هویج ها رو شسته و تمیز کنین بعد رنده کنین ...من رنده ریز کردم.

آب رو با شکر میریزیم توی یک ظرف لعابی تا جوش بیاد بعد که جوش اومد 5

دقیقه زمان بدید و هویج های رنده شده رو به اب در حال جوش اضافه کنین

روی حرارت ملایم میزاریم تا جوش بیاد ..هل رو هم همین موقع اضافه میکنیم 

من همیشه پوست هل رو با چاقو کمی شکاف میدم و میریزم توی مربا بعد از پخت هل 

رو خارج میکنم .میزاریم خوب بجوشه تا قوام بیاد ده دقیقه قبل از پخت کامل اب لیمو 

گلاب و پودر ژلاتین رو اضافه میکنیم . من دوست دارم مربای هویج ابش کاملا کشیده 

بشه ..در اواسط پخت وقتی هویج ها نرم شد من با همزن برقی کاملا هویج ها رو پوره 

کردم .چون بچه هام اینجوری بهتر میخورن مربا رو .میتونین از همون ابتدا هویجها رو

توی غذا ساز بریزین تا کاملا له بشه.نوش جون





برای استفاده بهتر و توضیحات بیشتر در مورد مرباها لطفا نکاتی که 

در پستهای زیر گفته شده رو مطالعه بفرمایید.



۲ نظر:

  1. به به ما هم خیلی دوست داریم و اگه میوه های فصلی نباشه , حتما همینو درست میکنم

    پاسخحذف
  2. به به عجب مربای هوس انگیزی ، دستتون درد نکنه و نوش جان
    پودر زلاتین خیلی برای این خوبی چون همیشه زیادی آبش روونه و به غلظت درست حسابی نمی رسه
    زعفران هم توش خوب میشه ، مامانم می ریخت

    پاسخحذف

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...