کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ آذر ۳, دوشنبه

ترشی مخلوط



کسی هست ترشی دوست نداشته باشه؟ من که خیلی با غذاها دوست دارم بخصوص غذاهای شمالی

این ترشی مخلوط ورژن یامی مامی هستش و از شیر مرغ تا جون آدمیزاد هم توش پیدا میشه :))



حالا یکی بیاد بگه این ترشی نیست توی ترشی که کلم بروکلی نمی ریزن..عرض کنم خدمتتون که یامی مامی

میریزه ...نه تنها کلم بروکلی بلکه لبو هم ریخته جاتون خالی خیلی هم خوشمزه شده :)

من مقدار مواد رو برای این ترشی نمی نویسم چون دستمون بازه و هر طعمی رو بیشتر دوست داریم

میتونیم بیشتر بریزیم..

مواد لازم :

گل کلم

کلم بروکلی

هویج

فلفل دلمه ای رنگی از هر کدام به دلخواه

لبو (چغندر خام)

کلم قرمز 

کلم سفید

سیب زمینی ترشی

فلفل تند ترشی

سیر 

سبزیهای خشک معطر (من نعنا خشک ریختم)

نمک

سرکه 



طرز تهیه:

همه مواد رو خوب میشوریم و یه شب تا صبح روی پارچه تمیز پخش میکنیم تا ابش بره ..من همه رو شستم و 

گل کلم و کلم بروکلی رو گل کردم و گذاشتم ابش بره ولی بقیه مواد رو خرد نکردم درسته گذاشتم 

تا آبش بره و موقع ترش انداختن خرد کردم ..

همه مواد رو خرد می کنیم در سایز کوچیک و توی ظرف شیشه ای میریزیم و مقداری نمک و نعنا خشک

یا سبزی معطر دلخواه خشک شده میریزیم و بعد روش سرکه میریزیم ..دبه های پلاستیکی رو من توصیه نمی کنم

من از سرکه وردا استفاه کردم ...مارک "رَز " و "وردا" خوش طعم هستن.




سرکه رو تا جایی میریزیم که روی مواد رو بپوشونه ..هر چی ترشی بیشتر بمونه خوشمزه تر میشه 

من فکر کنم تا 3 سال دیگه ترش دارم بس که ترشی گذاشتم امسال :)))این ترشی رو به خاطر رنگهاش

خیلی دوست دارم ...ترشی رنگین کمونی یامی مامی :))))





بعضی ها هم از سرکه سیب برای ترشی انداختن استفاده میکنن که خوب کمی گرون تره .

همونطور که توی عکس هم مشخصه الان چون تازه درست کردم ترشی رو سبزی خشک روی سرکه مونده

اما بعد از مدتی ته ظرف میرن و ته نشین میشن.

لبو رنگ خوشگلی به ترشی میده ..و ترکیبش با بقیه مواد عالیه ...این عکسها رو به محض ترشی انداختن گرفتم

صد البته که بمونه رنگش بهتر از اینا میشه...نوش جون




نکته ها:

ظرفی را که در آن ترشی می اندازید باید از شیشه ضخیم باشد و در ظرف هم محکم بسته شود.شیشه ها را لب به لب پر نکنید، سر ظرف حدود دو سانتیمتر خالی باشد. قبل از بستن در ظرف اطراف لبه آن را به دقت تمیز کنید. شیشه باید به دقت شسته و خشک شود.

بعد از اتمام کار در ظرف را محکم ببندید و بعد شیشه ها را در جای خنک، خشک و تاریک «ترجیحاً یخچال» نگهداری کنید.

۵ نظر:

  1. استفاده از چغندر و کلم بروکلی خیلی ایده ی خوبی بود عزیزم ، واقعا هم رنگین کمونی شده ، دستت درد نکنه و نوووش جونتون :)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بله عزیزم خودم هم خیلی دوست داشتم جاتون خالی البته بعد از مدتی لبو و کلم برروکلی کم رنگ میشن و لبو رنگشو به سرکه میده و شیشه سرکه اش قرمز میشه

      حذف
  2. وای ی ی دهنم آب افتاد
    چه خوشرنگ و متنوع شده
    کیف میده با پلو بخوری
    یومیی ی ی ی ی

    پاسخحذف
  3. مرسی فوق العاده س من تا حالا کلم بروکلی ولبو نریخته بودم حتما امتحان میکنم ممنون

    پاسخحذف

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...