کل نماهای صفحه

۱۳۹۴ مرداد ۷, چهارشنبه

کیک گوشت



کیک گوشت واقعا خوشمزه بود و ما از خوردش خیلی لذت بردیم


من مواد رو نصف کردم و درست کردمش.من قبلا کیک مــــــرغ هم 

درست کردم دستورش رو میتونین اینــــــــــــــجا ببینین.


مواد لازم:


تخم مرغ : 4 عدد

ماست : 1 پیمانه

آرد :2 پیمانه

روغن مایع: نصف پیمانه

بکینگ پودر: 2 قاشق چایخوری

نمک و فلفل به میزان لازم


مواد میانی:


گوشت چرخ کرده: 200 گرم

پیاز : 1 عدد

قارچ : 100 گرم

فلفل دلمه ای: 1 عدد

پنیر پیتزا: 150 گرم

رب گوجه: 1 قاشق غذا خوری

نمک و فلفل و ادویه : ب میزان لازم






تخم مرغ رو به همراه نمک و فلفل با همزن برقی بزنین و بعد روغن مایع رو اضافه کنین 

و هم بزنین و بعد ماست رو اضافه می کنیم بعد از اینکه کاملا مخلوط شد ارد و بکینگ 

پودر رو الک کرده و با مواد کاملا مخلوط میکنیم .

برای تهیه مواد میانی پیاز خرد شده رو با کمی روغن تفت میدیم گوشت  چرخ کرده 

و نمک و فلفل و ادویه ها رو اضافه میکنیم و کمی تفت میدیم .

بعد قارچ خرد شده و فلفل دلمه ای نگینی خرد شده رو میریزیم و تفت میدیم

رب رو هم اضافه میکنیم و میزاریم خوب بپزه.

از روی حرارت بر میداریم و میزاریم خنک بشه 

نیمی از پنیر پیتزا رو با مواد میانی مخلوط میکنیم .داخل قالب 25 سانتی 

کاغذ روغنی انداخته نصف مایه تخم مرغی  رو توی قالب پخش میکنیم و بعد مواد میانی رو 

روش می ریزیم . و مابقی مایه تخم مرغی روی مواد میانی پخش میکنیم

بعد هم مابقی پنیر پیتزا رو روی مواد میریزیم.

فررو با دمای 180 درجه سانتی گراد از یک ربع قبل گرم کنین.

قالب رو به مدت تقریبی 45 دقیقه توی فر میزاریم تا خوب بپزه و روش طلایی بشه




میتونین روش رو با سس قرمز تزیین کنین ولی من چون نمی خواستم کالری اضافی 

وارد بدن کنیم ترجیح دادم ساده سرو کنم . نوش جون


۲ نظر:

  1. به به ، چه هوس انگیز شده ! دست گلت درد نکنه ، نوش جونتون باشه
    من خیلی وقته دوست دارم این کیک گوشت رو امتحان کنم ولی همیشه یه جورایی بهش مشکوک بودم ، ولی حالا که تو تائیدش کردی خیالم راحته :-)
    نمی دونم مال تو بنظرم بهتر میاد که احتمالا به خاطر اینه که مقدارش کمتره و این که تو قالب صاف درست کردی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. گلم نه تنها من بلکه همسر و دختر بدغذام هم تاییدش کردن خوشمزه اس عزیزم من کل موادی که نوشتم رو نصف کردم و تو قالب 18 سانتی پختم

      حذف

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...