کل نماهای صفحه

۱۳۹۳ اردیبهشت ۸, دوشنبه

نان رول دارچینی

باید بگم این اولین تجربه من در پخت نون هست و 

اینقدر این تجربه رو دوست داشتم که فکر کنم از این به بعد 

بخوام هفته ای یک بار نون بپزم

نون های رول دارچینی زیاد شیرین نیستن

ولی بسته به ذایقه میتونین میزان شیرینی اش رو بیشتر کنین







*نان رول دارچینی*



مواد لازم:


  • آرد (به مقدار لازم)
  • پودر خمیرترش 2،1/2 قاشق چایخوری
  • شیر ولرم 1/3 پیمانه
  • کره 50 گرم
  • تخم مرغ 1 عدد
  • ماست 1 قاشق سوپخوری
  • شکر 1 قاشق سوپخوری
  • نمک 1 قاشق چایخوری




برای لابلای خمیر :

  • شکر(من 2 قاشقسوپ خوری شکر قهوه ای ریختم)
  • دارچین (2قاشق سوپ خوری)
  • کره(3 ق س آب شده)

این میزان مواد داخلی تقریبی هست..ولی شیرینی اش با این میزانی که من ریختم 
کم شیرین بود با توجه به اینکه روی نونها هم شکر میپاشیم
میزانش رو خودتون به ذایقه تغییر بدید


طرز تهیه :


1. برای خمیر، مایه خمیر، شکر و نمک رو در شیر ولرم حل میکنیم

و 10 دقیقه ای صبر میکنیم تا عمل بیاد.



 2. ماست و تخم مرغ رو مخلوط میکنیم. 

کره آب شده که خنک شده و مایه خمیر رو اضافه میکنیم. 







3. داخل کاسه دیگه ای 1 پیمانه آرد میریزیم. 

وسط آرد رو گود میکنیم و مخلوط تخم مرغ و باقی مواد رو داخلش میریزیم.

 با دست شروع به هم زدن میکنیم تا مواد یکدست بشوند. 

اگه خمیر هنوز چسبنده بود قاشق قاشق آرد اضافه میکنیم. 

آرد اضافی باعث سفت شدن خمیر و پف نکردن نان میشود. 



4. روی سطح صاف آرد پاشی شده خمیر رو چند دقیقه ای ورز میدیم. 




داخل کاسه آردپاشی شده برش میگردونیم و روش رو میپوشانیم.

حدود 1 ساعت زمان می دهیم تا حجم خمیر 2 برابر بشود.

 بعد از پف کردن، خمیر رو 2 قسمت می کنیم.






5. برای نانهای کوچکتر تقسیمات بیشتر و کوچکتری نیاز داریم. 

(من خمیرم رو 4 قسمت کردم)

خمیر را با وردنه روی سطح آردپاشی شده باز می کنیم

 و به شکل بیضی به ضخامت 4، 5 میلیمتر درم آوریم. 




روی خمیر رو کره آب شده که از حرارت افتاده میمالیم و شکر و پودر دارچین می پاشیم. 



6. از یک عرض خمیر از 1 سانتی لبه شروع به برش زدن خمیر میکنیم

تا نوارهایی به عرض 1 سانتی متر داشته باشیم.




 خمیر رو به صورت اریب لوله میکنیم و طوری که قسمت متصل نوارها 

مرکز قرار بگیره لوله خمیر رو دور خودش میپیچیم.   






7. کف سینی فر رو کمی چرب میکنیم و نونها رو با احتیاط روش قرار میدیم 

تا نوارها از هم باز نشند. 20 دقیقه استراحت میدیم تا دوباره پف کنند 




و فر رو روشن میکنیم با حرارت 180 درجه سانتی گرادتا گرم بشود. 



8. روی نون رو دوباره شکر میپاشیم و داخل فر قرار میدیم،

25 دقیقه یا تا زمانی که روش طلایی بشود.





رویه نونها نیازی به اینکه روش تخم مرغ بزنیم نداره

کمی شکر روش بپاشیم کافیه



من روی نونها کمی کنجد هم پاشیدم و بعد گذاشتمشون توی فر





برای داخل مواد هم من از شکر قهوه ای استفاده کردم

شما میتونید از شکر معمولی استفاه کنید




میشه گفت یکی از نونهای راحت بود که میشه به اسونی تهیه 

کرد و از طعم خوشش لذت برد

به عنوان صبحونه یا عصرونه خیلی خوشمزه است 





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...